zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Goede reputatie is essentieel wapen in strijd om topmanager

21 juli 2008 - Uit onderzoek van Kenexa blijkt weliswaar dat beloning de belangrijkste reden is waarom iemand een baan accepteert, maar dat de bedrijfsreputatie op een goede tweede plek staat. Een positief imago is dus een belangrijk wapen in de strijd om talent.

Die reputatie bestaat uit een hele reeks kenmerken, inclusief sociaal maatschappelijke verantwoordelijkheid, de kwaliteit van de producten/diensten en de winstgevendheid. 



Weinig aandacht

Vooral senior managers en verkopers laten de reputatie van een onderneming meewegen in hun beslissing om een baan al dan niet aan te nemen, bleek uit het onderzoek. Toch doen veel werkgevers en managers nog opvallend luchtig over het werkgeversmerk en de bescherming daarvan. Uit eerder onderzoek van Robert Half bleek bijvoorbeeld dat tweederde van de ondernemingen ter wereld geen formele merkstrategie voert en dat velen dat ook niet van plan zijn te gaan doen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Reputatieschade op nummer 1 in risico top-10 multinationals
 CEO hecht meer belang aan intuïtie dan aan cijfers
 Nieuwe tijden, nieuwe merkstrategieën
 CEO bepalend voor bedrijfsreputatie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10