24 juli 2002 -
Leuker kunnen ze het niet maken, maar wel gemakkelijker, aldus de reclamespot. Die leuze heeft de Belastingdienst vorig jaar niet kunnen waarmaken.
Zowel bedrijven als particulieren zijn een stuk negatiever in hun oordeel over de klantvriendelijkheid van de belastinginners.
Meedenken Het oordeel van grote ondernemingen over de klantgerichtheid, meedenken en branchekennis van de Belastingdienst was in het jaar 2001 minder positief dan het jaar ervoor. Dat blijkt uit de 'Fiscale Monitor 2001' die oud-staatssecretaris Bos van Financiën naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Telefonische bereikbaarheid Uit de monitor blijkt verder dat particulieren niet te spreken zijn over de telefonische bereikbaarheid van de dienst. Van 1999 tot 2001 daalde bijvoorbeeld het percentage particulieren dat aangaf dat de Belastingtelefoon makkelijk te bereiken is van 74 naar 44 procent.
Training en opleiding In de monitor kondigt Bos een aantal maatregelen aan om de problemen te verhelpen. Zo zullen er meer communicatietrainingen en -opleidingen worden gegeven aan medewerkers die klantcontact onderhouden en worden coaches aangesteld.
Bron:Accountingweb