Marcomprofessional werkt het liefst in non-profit sector
16 juli 2008 -
Ruim eenderde (38 procent) van de marketing- en communicatieprofessionals is het liefst werkzaam in de non-profit sector. De zakelijke dienstverlening staat op een goede tweede plaats (24 procent), gevolgd door de FMCG/retail branche (veertien procent).
Dit blijkt uit een onlangs afgesloten internet onderzoek onder ruim 300 bezoekers van de website van USG Capacity. Voor zeven procent van de marketing- en communicatieprofessionals is de branche handel en industrie het meest favoriet. Slechts zes procent wil het liefst als marketing- en/of communicatieprofessional in de zorg of het onderwijs aan de slag. Het minst favoriet is de financiële dienstverlening. Een magere vijf procent geeft aan in die sector te willen werken.
Afwisseling "De uitkomst van het internet onderzoek sluit aan bij het beeld dat wij van de markt hebben," aldus Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van USG Capacity. "In zowel de non-profit sector als de zakelijke dienstverlening zijn de meeste marketing- en communicatiefuncties zeer breed en uitdagend waardoor de professionals zich in de breedte kunnen ontwikkelen. Die aspecten spreken de huidige generatie aan, zij zijn op zoek naar een sterk afwisselende functie en een goede balans tussen werk en privé."