Bedrijven willen zichtbare resultaten van hun reclame-Euro's
24 juli 2002 -
Bedrijven stoppen minder geld in sponsoring en massamedia en geven meer uit aan direct marketing en public relations. Ook de uitgaven aan online communicatie zitten in de lift.
Bij een enquête onder Duitse communicatiemanagers gaf 60 procent van de ondervraagden aan dat men een trend ziet die weg gaat van klassieke reclamevormen. Ze gaan voor resultaat.
BMW Aan de lancering van het laatste nieuwe model BMW in de VS kwam bijvoorbeeld geen enkele tv-spot te pas. Het Duitse automerk hield het bij buitenreclame, internet, events en advertenties in special interest-bladen.
Resultaten Steeds meer willen adverteerders inzicht in de resultaten van hun reclame-Euro's. Niet alleen media, maar ook reclamebureaus merken dat. In de VS is Nestlé al begonnen met een nieuw honoreringssysteem, dat gebaseerd is op uren en daarnaast op een bonus die gerelateerd is aan de bijdrage die de communicatie levert aan de stijging van het marktaandeel.
Bron:Marketing Online