zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Speciaal bedrijfsuitje voor singles biedt kansen

10 juli 2008 - Het merendeel van de singles ziet wel iets in een speciaal voor hen georganiseerd bedrijfsuitje. Maar liefst 72 procent van de vrijgezelle werknemers zou een dergelijk initiatief van de baas waarderen en kijkt uit naar een nadere kennismaking met zijn of haar single collega’s.

Dit blijkt uit een recent gehouden enquête door Online Magazine Singlessite.nl. Iedereen kent ze wel: het bedrijfsuitje waarbij de partner mee mag. De single werknemer komt er daarbij vergeleken maar karig af. Want waar de werknemer mét een thuisfront geregeld in de watten wordt gelegd, valt de werknemer zonder partner buiten de boot. 72 procent van hen staat dan ook positief tegenover een personeelsuitje met alleen de vrijgezelle collega’s. Zo laten ze weten graag nieuwe mensen te ontmoeten, best nieuwsgierig te zijn naar hun single collega’s en het wel prettig te vinden om enkel met gelijkgestemden op een personeelsfeest te verschijnen. Zo’n 62 procent van de ondervraagden zegt dan ook vrijwel zeker te komen opdagen bij een soortgelijk initiatief van de werkgever. 



Serieuze doelgroep

Hoewel ‘de single’ in allerlei marktsegmenten inmiddels als serieuze doelgroep wordt beschouwd is deze ontwikkeling nog niet echt doorgedrongen tot werkgevend Nederland. Bedrijven profiteren overigens wel handig van de voordelen die de single werknemer te bieden heeft. Zo zijn ze makkelijk inzetbaar rondom de gewilde schoolvakanties en vaak bereid een extra tandje bij te zetten tijdens drukke periodes. Daarnaast blijken ze veelal flexibeler te zijn dan collega’s met een partner en gezinsverplichtingen. Dat ze ondanks deze pluspunten door de baas niet als een verwen-waardige-doelgroep worden gezien is overduidelijk. Bedrijven die daadwerkelijk uitjes organiseren voor hun single werknemers moeten nog met een lantaarntje worden gezocht. De helft van de ondervraagden vindt wellicht niet voor niets dat de baas te weinig rekening met hen houdt. 

Creativiteit niet nodig

Erg creatief hoeft de werkgever overigens niet te zijn om het de single werknemer naar de zin te maken. Een feestavond waarbij er gedanst kan worden is met negentien procent het populairst. Borrelen zonder de dansvloer komt met veertien procent op een aardige tweede plaats, en dertien procent gaat het liefst een weekendje weg naar het buitenland. Ook bij een sportieve of culinaire activiteit kan de baas op een behoorlijke opkomst rekenen.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Single vrouwen werken het meeste over – voor niks
 Vrijgezellen hebben massaal affaires op de werkvloer
 Mannen met kinderen maken sneller carrière
 Beste IT-managers zijn vrijgezel
 
 
reacties
 
Karel  |   | 
4-05-2021
 | 
16:38 uur
Ik zie wel iets in zo'n bedrijfsuitje. Het geeft singles namelijk de mogelijkheid om hun collega's beter te leren kennen. Wie weet wat voor moois hier allemaal uit kan komen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10