7 juli 2008 -
IT-doelstellingen zijn nog steeds onvoldoende op de bedrijfsdoelstellingen gebaseerd. Omgekeerd geldt dat de business onvoldoende oog heeft voor de mogelijkheden die IT biedt. Dat blijkt uit het onderzoek `ICT in bedrijf` van Heliview in opdracht van KZA.
De communicatie tussen beide disciplines laat bij veel bedrijven te wensen over, zo staat te lezen op Express.be. Volgens KZA-directeur Lex Dekker is er gebrek aan wederzijds vertrouwen en begrip.
Weinig positief
Zowel business- als IT-managers zijn weinig positief over de besluitvaardigheid van het management. In het algemeen is de business ervan overtuigd op de bedrijfsdoelstellingen te sturen, terwijl dat door de IT veel minder wordt ervaren. Het belang van het IT-management bij het realiseren van de bedrijfsstrategie wordt door de business niet hoog aangeslagen.
Procesmatig denken
Volgens Ton Ketelaars, directeur van Heliview, ontbreekt het bij de businesskant aan procesmatig denken. Niettemin ziet hij een kentering in de goede richting. Het lijnmanagement begint geleidelijk de noodzaak van procesmatig denken in te zien. In het verlengde daarvan verwacht Ketelaars dat bedrijven meer aandacht zullen gaan besteden aan het exact toekennen van de waarde die IT toevoegt.
Bron:Express.be