25 juni 2008 -
Het toenemende e-mailverkeer heeft een verlammende uitwerking op werknemers. Ruim de helft van de beroepsbevolking klaagt door de bomen het bos niet meer te zien. Zeker na enkele vrije dagen wacht de meesten een berg ongeopende e-mails waar moeilijk doorheen te komen is.
De gemiddelde reactietijd op een berichtje is inmiddels dan ook opgelopen tot één à twee werkdagen, zo blijkt uit onderzoek van Heliview waarover Zibb bericht.
Stijging
Nederlandse werknemers ontvangen gezamenlijk zo’n 210 miljoen e-mails per dag, waarvan de helft om een bepaalde actie vraagt. Het totale aantal elektronische berichten is de afgelopen twee jaar met 56 miljoen toegenomen, een stijging van bijna 40 procent.
Bron:De Telegraaf, Zibb
Als je Microsoft Outlook gebruik dan heb je op dit punt veel aan het boek ''Elke dag je hoofd en inbox leeg'' van Taco Oosterkamp. Het boek leid je door een een inrichting van Outlook heen en legt aan de hand van de Getting Things Done (GTD) methodiek uit hoe je overzicht houdt op je werkzaamheden.
Alle mails waarin je als cc en bcc genoemd wordt in een aparte map terecht laten komen. Scheelt alweer zeker een kwart van de mail. (ik ken managers die sowieso alle mail die niet direct aan hun gemaild is naar de prullenbak laten gaan)
job@microwereld.nl
|
|
5
-
07
-
2008
|
19
:
52
uur
Kijken wat het lezen waard is en wat niet, bv reclame.
Zorgen dat je elke dag de noodzakelijke en minder belangrijke dingen scheidt van elkaar.
Dan kun je je e-mail makkelijk en overzichtelijk lezen.