zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Stortvloed aan e-mail werkt verlammend

25 juni 2008 - Het toenemende e-mailverkeer heeft een verlammende uitwerking op werknemers. Ruim de helft van de beroepsbevolking klaagt door de bomen het bos niet meer te zien. Zeker na enkele vrije dagen wacht de meesten een berg ongeopende e-mails waar moeilijk doorheen te komen is.

De gemiddelde reactietijd op een berichtje is inmiddels dan ook opgelopen tot één à twee werkdagen, zo blijkt uit onderzoek van Heliview waarover Zibb bericht. 



Stijging

Nederlandse werknemers ontvangen gezamenlijk zo’n 210 miljoen e-mails per dag, waarvan de helft om een bepaalde actie vraagt. Het totale aantal elektronische berichten is de afgelopen twee jaar met 56 miljoen toegenomen, een stijging van bijna 40 procent.


Bron: De Telegraaf, Zibb
 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 E-mail maakt meer kapot dan marihuana
 Werknemer wordt bedolven onder e-mail
 E-mail blijft stressfactor
 Enkele tips tegen media-overload
 Beheer e-mail is lastig voor zakelijke gebruiker
 
 
reacties
 
Mario  |   | 
25-06-2008
 | 
07:21 uur
Als je Microsoft Outlook gebruik dan heb je op dit punt veel aan het boek ''Elke dag je hoofd en inbox leeg'' van Taco Oosterkamp. Het boek leid je door een een inrichting van Outlook heen en legt aan de hand van de Getting Things Done (GTD) methodiek uit hoe je overzicht houdt op je werkzaamheden.

(Klik hier)
J.C. van den Berg  |   | 
1-07-2008
 | 
21:28 uur
Alle mails waarin je als cc en bcc genoemd wordt in een aparte map terecht laten komen. Scheelt alweer zeker een kwart van de mail. (ik ken managers die sowieso alle mail die niet direct aan hun gemaild is naar de prullenbak laten gaan)
job@microwereld.nl  |   | 
5-07-2008
 | 
19:52 uur
Kijken wat het lezen waard is en wat niet, bv reclame.

Zorgen dat je elke dag de noodzakelijke en minder belangrijke dingen scheidt van elkaar.

Dan kun je je e-mail makkelijk en overzichtelijk lezen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10