zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager gaat steeds minder op reis

23 juni 2008 - Vertragingen, gecancelde reizen, drukte op vliegvelden, snel stijgende kosten en tijdrovende controles: allemaal redenen waarom Amerikaanse en Britse managers zakenreizen steeds vaker (proberen te) vermijden.

Dat blijkt uit onderzoek van de U.S Travel Industry Association. Het afgelopen jaar hebben managers al 41 miljoen reisjes minder gemaakt (waarvan twaalf miljoen vakantiereizen). Zowel vliegmaatschappijen, hotels en restaurants voelen dat in hun portemonnee. 



Tijdrovend

Uit het onderzoek kwam tevens een diep verankerde woede naar voren – vooral onder frequentie reizigers - over de staat van het Amerikaanse vliegnetwerk. Bijna acht van de tien vindt dat het systeem grondige verbetering behoeft. Ze vinden vooral dat de maatschappijen geen rekening houden met de enorme hoeveelheid tijd die een vliegreis in beslag neemt. 

Minder entertainment

De Britse afname van zakelijke trips wordt overduidelijk in de laatste cijfers van reisbureau Hogg Robinson. In hun laatste jaaroverzicht wordt gewaarschuwd voor de gevolgen van de bezuinigingen van – vooral financiële instellingen – op uitjes en reizen. Ook taxibedrijven en evenementenbureaus voelen de gevolgen van die bezuinigingen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zakenreis kan veel goedkoper
 Telepresence vervangt zakenreis
 Helft managers vindt zakenreis zinloos
 Bedrijfsuitje is weggegooid geld
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10