zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zes factoren die uw merk geloofwaardig maken

23 juni 2008 - Merken ondervinden momenteel zoveel kritiek en ander commentaar via consumer generated information dat het nodig is te werken aan de factoren die een merk geloofwaardigheid geven.

Volgens Pete Blackshaw van Nielsen Online zijn zes factoren bepalend voor geloofwaardigheid. MD Weekly vat samen: 



1. Vertrouwen

Dit is misschien wel de belangrijkste factor voor geloofwaardigheid, omdat hieronder impliciet eigenschappen vallen als zelfvertrouwen hebben, betrouwbaar zijn en geloven in de eigen prestaties. Parallel aan vertrouwen wekken lopen zaken als eerlijkheid, ethiek en consequent en voorspelbaar zakendoen. 

2. Authenticiteit

Dat wat overkomt als echt, oprecht en waar. Vooral in de digitale wereld zijn deze factoren van belang, aangezien consumenten weten dat feiten gemanipuleerd kunnen worden. 

3. Transparantie

Een merk is transparant als alle informatie erover toegankelijk en begrijpelijk is, er niets wordt achtergehouden en er geen geheimen zijn. 

4. Kunnen luisteren

Oftewel benaderbaar zijn en uitnodigen tot discussie. 

5. Responscapaciteiten

Respons op commentaren, klachten en vragen moet snel en duidelijk zijn. 

6. Bevestiging

Een collectief uitgedragen `waarheid` rond een merk, die opinies, aanbevelingen, reviews en blogs verwerkt en mee laat tellen.

, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Creatief advertentiemedium goed voor merkbeleving
 Marketeer te voorzichtig op online sociale netwerken
 Marketingdirecteur snapt nieuwe media niet
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10