zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Turbulente wereldmarkt drijft uitbestedingen financiële dienstverlener

20 juni 2008 - De huidige economische turbulentie kan de aanleiding zijn voor verdere veranderingen in de bedrijfsprocessen van financiële dienstverleners, blijkt uit onderzoek van EquaTerra. Het mantra:´kostenbesparen, vereenvoudigen en innoveren´

Het onderzoeksrapport ‘Perspective: What’s Next for Service Delivery in Financial Services?’ toont aan dat financiële dienstverleners hun strategie veranderen in reactie op de kansen en dreigingen die voortvloeien uit de voortschrijdende mondialisering. Bovendien zijn bedrijven die hun financiële diensten uitbesteden zich in kort tijdsbestek meer gaan richten op het drukken van de kosten en zien zij uitbesteden als een middel om investeringen in nieuwe IT-mogelijkheden uit of af te stellen. 



Nieuwe inrichting bedrijfsprocessen

Op de langere termijn wordt uitbesteden echter nog steeds gezien als een strategische manier om de bedrijfsprocessen opnieuw in te richten en te verbeteren en als middel om tot marktinnovatie te komen. Als gevolg hiervan verwacht EquaTerra dat de vraag naar de uitbesteding van financiële diensten sneller zal stijgen (de komende vijf tot zeven jaar, jaarlijks zeven tot acht procent), in reactie op zowel de huidige bedreigingen als kansen in de markt. "Kostenreductie vereist dat complexiteit over de gehele linie wordt teruggedrongen. Financiële dienstverleners beseffen dat.", zegt Stan Lepeak, onderzoeksleider van EquaTerra. "Vernieuwing door de aanpassing van producten en diensten is dringend noodzakelijk om te kunnen profiteren van groeimarkten." 

Lucratief versus onzekerheid

Het onderzoek is samengesteld uit bevindingen van twee recentelijk door EquaTerra uitgevoerde onderzoeken, de EquaTerra Globalisation Study en de Q1 Advisor and Service Provider Pulse Survey. 64 Procent van de managers uit de financiële dienstverlening gaven in de EquaTerra Globalisation Study (uitgevoerd door de Intelligence Unit van de Economist) aan te geloven dat stijgende inkomsten in opkomende markten lucratief zijn voor nieuwe investeerders en de uitbreiding naar nieuwe markten stimuleert. Helaas vallen deze kansen samen met de voortdurende wereldwijde economische onzekerheid. Het EquaTerra-onderzoek naar de financiële dienstverleningswereld doet vermoeden dat bedrijven nieuwe uitbestedingstrategieën zullen onderzoeken om de uitdagingen het hoofd te bieden en de kansen te benutten. 

Onderliggende processen

"Voornaamste voorwaarde voor innovatie is het inrichten en beheersen van de onderliggende bedrijfsprocessen", zegt John Boyle, gespecialiseerd in financiële dienstverlening bij EquaTerra. "Financiële dienstverleners kunnen hun efficiëntie en de effectiviteit van hun dienstverlening belangrijk verbeteren door alternatieve dienstverleningsmodellen, zoals uitbesteden en verplaatsen naar lagelonenlanden."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf outsource-trends voor 2008
 Kostenbesparing niet de grootste drijfveer bij uitbesteding
 Zes modellen voor strategische sourcing
 Topmanager: globalisering is onvermijdelijk maar positief
 Tien tips voor succesvolle globalisering
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10