zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier aanwijzingen dat werven niet meer is zoals het was

19 juni 2008 - Werving en selectie is aan veranderingen onderhevig. Dat concludeert ook Lou Adler, president van de Adler Group op 6Minutes.be. Hij schuift vier trends naar voren die maken dat rekruteren niet langer zal zijn wat het in het verleden was.

1. Narrowcasting


‘Narrow casting’ (het heel gericht focussen op een welbepaalde doelgroep) wint sterk aan belang in de advertentiewereld. Dat geldt ook voor de rekruteringsboodschap waarbij zoekoptimalisatie, gedragsmarketing, talent hubs en micro-sites, betalen per klik en dergelijk zullen moeten ingeschakeld worden om het juiste publiek te bereiken. 

2. Zoekmachineoptimalisatie

Wanneer kandidaten niet in een banensite maar via een zoekmachine een werk zoekt, moeten de vacatures bij de eerste zoekresultaten verschijnen, willen zij gezien worden. Dat vraagt van de werver dat hij een expert wordt in ‘key words, meta tags en search engine optimization’. 

3. Opkomst van sociale netwerken

In vergelijking met vorig jaar is ‘netwerking’ nog toegenomen als kanaal om een vacature in te vullen, meer dan 70 procent van de rekruteerders in de VS doet er vandaag een beroep op, zo blijkt uit een recent onderzoek. Het belang van LinkedIn, gecombineerd met Facebook, MySpace en enkele andere niche sociale netwerken mag dan ook niet onderschat worden. 

4. Betere meetmethodes

Verder zal het belang van betrouwbare metingen, begroting en planning van de werkkracht nog aan belang winnen. Dat alles gaat er toe leiden dat rekruteerders partners worden van hun klanten en consultants voor hun kandidaten.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werven via vacaturesite niet effectief genoeg
 Werven via Hyves loont
 Online wervingscampagne levert honderden CV's op
 Explosieve groei online recruitment
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10