12 juni 2008 -
Werkgevers moeten dit jaar vechten om vakantiekrachten. Het banen-aanbod is zo groot, dat jongeren het voor het uitkiezen hebben. Bedrijven trekken alles uit de kast om op te vallen.
Het actief werven van vakantiekrachten op straat komt op, signaleert MKB Nederland, de werkgeversorganisatie in het midden- en kleinbedrijf. Ook onderscheiden bedrijven zich door te pochen met leuke bedrijfsfeesten, lekkers bij de lunch en een betere betaling, aldus CNV Jongeren. Zelf blijken de jongeren vooral een vriendelijke werkgever belangrijk te vinden.
Minder populaire sectoren hebben het zwaar
Met name minder populaire sectoren als de land- en tuinbouw moeten hun best doen aan vakantiewerkers te komen. En MKB-bedrijven willen nogal eens laat beginnen met het zoeken van vakantiekrachten, waardoor zij op de valreep alles op alles moeten zetten. Volgens onderzoek van StudentenWerk maakt 67 procent van de managers zich zorgen over de gaten die vakantievierend personeel achterlaat.