zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mobiel internet in trek bij jonge, goedbetaalde mannen

9 juni 2008 - Jonge mannen met een relatief hoog maandsalaris zijn het verst gevorderd met de adaptie van mobiel internet. Dat blijkt uit de afstudeerscriptie van Elles Roeleveld, winnares van de Nationale Marketing Scriptieprijs. 



Roeleveld onderzocht de invloed van stimulerende en remmende factoren op het gebruik van mobiel internet voor vijf typen gebruikers over het totale besluitvormingstraject.



Vijf gebruikerstypen
De vijf gebruikerstypen zijn benoemd aan de hand van stadia van bereidheid tot het gebruik van mobiel internet. De verdeling van de 697 respondenten over deze stadia was als volgt: Precontemplation 13 procent, Contemplation 22 procent, Prepared for action 7 procent, Action 29 procent en Maintenance 29 procent. Als stimulerende factoren werden Vermaak, Imago en Relatief Voordeel onderscheiden. Remmende factoren zijn Kosten en Complexiteit. Deze factoren spelen voor alle vijf de gebruikerstypen een even sterke rol.

Kostenpost remmende factor
Kosten gelden als de belangrijkste remmende factor en Vermaak als de belangrijkste stimulerende factor. De stimulerende factoren Vermaak en Relatief Voordeel zijn belangrijk om consumenten van het eerste (Precontemplation) in het tweede (Contemplation) stadium te krijgen. Kosten, Vermaak en Relatief voordeel zijn belangrijk om consumenten van het vierde (Action) in het vijfde stadium (Maintenance) te krijgen.


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien aandachtspunten voor mobiele internetmarketing
 Europese executive gek op gadgets
 
 
reacties
 
Ton  |   | 
26-06-2008
 | 
16:07 uur
Dit artikel verdient volgens mij een prijs voor het meest onleesbare artikel sinds tijden.

Het kan natuurlijk aan mij liggen maar het lijkt een beetje op de toelichting die bij de belastingaangifte zit.

Goed waar ging het over? Ik dacht mobiel internet.

Geweldige uitvinding! Internet is een belangrijke informatiebron, ja ook voor pret en ontspanning kan je er terecht uiteraard.

Ik gebruik het meestal zakelijk. Ik weet een adres niet van een relatie, google ik het snel even. Ik weet het telefoonnummer niet ik google het nu.
Ik kan mijn mail checken op het moment dat het nodig is.
Wat belangrijk kan zijn zet ik op de mail en ik kan het ophalen als het nodig is waar ik wil. Ik kan direct antwoorden als actie nodig is.

Zelfs op vakantie kon ik zien hoe lang het zou regen op de buienradar en het diner even opzoeken zodat ik leerde hoe moeilijk de gang wel niet was voor een kok. Het bleek een examenopgave te zijn zelfs.
Mijn etenspartners keken dan ook op van mijn kennis over culinaire hoogstandjes, hahaha.

Werkelijk ik zie bijna alleen voordelen van mobiel internet.

Nadeel is wel dat je misschien moeilijker kunt afschakelen en dat het misschien minder prettig is voor andere mensen omdat jij met je blackberry in de weer bent.

Leve de technische vooruitgang!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10