zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Topmanagers zijn zeer ontvankelijk voor reclame

5 juni 2008 - Amerikaanse topmanagers staan open voor reclame via nagenoeg alle media. 55 procent is geneigd een product te kopen op basis van online reclame. Bij tv-commercials is dat 43,2 procent, bij tijdschriften 41,7 procent, bij kranten 36,9 procent en bij radio 17,9 procent.

Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos Media, zo schrijft Express.be. De uitkomsten zijn van belang gezien de grote bedragen die gemoeid zijn met aankopen van de doelgroep. Topmanagers nemen dagelijks beslissingen voor hun onderneming en thuis kunnen ze in feite kopen wat ze willen. Aan luxe personenauto`s, dure vakanties en lcd-televisies geven topmanagers veel geld uit. 43 procent geeft op vakantie per persoon 3.000 dollar of meer uit, een kwart bezit sieraden van meer dan 5.000 dollar en veertien procent heeft een horloge dat meer dan 3.000 dollar kostte. 



Mediakeuze

Deze zeer aantrekkelijke doelgroep blijkt nog volop traditionele media te waarderen. Zo leest 88 procent de nieuwste kranten en tijdschriften. Hun gebruik van digitale media is eveneens aanzienlijk. 70 procent ontvangt dagelijkse email-alerts of nieuwsbrieven, 49 procent bekijkt breedband video, 31 procent leest blogs en 23 procent downloadt wel eens een podcast. 

Informed intelligence

Waar topmanagers steeds naar op zoek zijn is `informed intelligence`: ze willen weten wie op het punt staat een overname te doen, welke fusies gaande zijn en in het algemeen, wie in het bedrijfsleven wat en waar doet.


Bron: Brandweek, Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gsm wordt belangrijkste advertentiemedium
 Vijf tips voor effectieve online reclame
 Trends in outdoorreclame
 Mond-tot-mond reclame nog steeds het effectiefste
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10