5 juni 2008 -
Amerikaanse topmanagers staan open voor reclame via nagenoeg alle media. 55 procent is geneigd een product te kopen op basis van online reclame. Bij tv-commercials is dat 43,2 procent, bij tijdschriften 41,7 procent, bij kranten 36,9 procent en bij radio 17,9 procent.
Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos Media, zo schrijft Express.be. De uitkomsten zijn van belang gezien de grote bedragen die gemoeid zijn met aankopen van de doelgroep. Topmanagers nemen dagelijks beslissingen voor hun onderneming en thuis kunnen ze in feite kopen wat ze willen. Aan luxe personenauto`s, dure vakanties en lcd-televisies geven topmanagers veel geld uit. 43 procent geeft op vakantie per persoon 3.000 dollar of meer uit, een kwart bezit sieraden van meer dan 5.000 dollar en veertien procent heeft een horloge dat meer dan 3.000 dollar kostte.
Mediakeuze
Deze zeer aantrekkelijke doelgroep blijkt nog volop traditionele media te waarderen. Zo leest 88 procent de nieuwste kranten en tijdschriften. Hun gebruik van digitale media is eveneens aanzienlijk. 70 procent ontvangt dagelijkse email-alerts of nieuwsbrieven, 49 procent bekijkt breedband video, 31 procent leest blogs en 23 procent downloadt wel eens een podcast.
Informed intelligence
Waar topmanagers steeds naar op zoek zijn is `informed intelligence`: ze willen weten wie op het punt staat een overname te doen, welke fusies gaande zijn en in het algemeen, wie in het bedrijfsleven wat en waar doet.
Bron:Brandweek, Express.be