zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Lunchen is voor mietjes

28 mei 2008 -  Lunchen om even de collegiale banden aan te halen is er in Londen niet meer bij. Sinds de crisis neemt nog maar vijftien procent van de financiële werknemers in Londen elke dag tijd voor de lunch.

Dat blijkt uit een onderzoek van het Britse wervingsbureau Morgan McKinley, zo schrijft Intermediair.nl. Toch wordt de noodzaak van deze maaltijd zeker niet onderschat, zo blijkt eveneens uit het onderzoek. Ruim driekwart van de respondenten zegt dat de lunch de productiviteit vergroot. Bovendien beweren medici dat medewerkers die niet lunchen meer last van stress krijgen. 



Groepsdruk

Maar grote drukte verhindert de dagelijkse gang naar de kantine voor 68 procent van de analisten, handelaren en zakenbankiers. 23 procent zegt het 'momentum' niet te willen onderbreken en 68 procent geeft aan simpelweg geen tijd te hebben voor een lunchpauze. En als niemand gaat lunchen, ontstaat er vanzelf groepsdruk onder trouwe eters. Zestien procent geeft aan daardoor geen pauze meer te nemen. "'Zeker als een financiële crisis de werkgelegenheid bedreigt, blijken werknemers harder te gaan werken," aldus een van de onderzoekers. "Zij die wel naar de kantine gaan, worden in hun team vaak beschouwd als de mietjes van de afdeling."


Bron: Intermediair
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Manager komt tijd te kort
 Zware lunch slecht voor prestaties
 Kredietcrisis heeft weerslag op Europese banen
 Werkstress verhoogt kans op hartaanval
 Stressvolle baan triggert depressie
 
 
reacties
 
John De Briek  |   | 
28-05-2008
 | 
13:14 uur
Ik werk in London en kan zeggen dat lunchen an sich niet gebeurt in de financiele sector in London, meesten kopen lunch en eten het op de desk... dit gebeurde al voor de recente crisis.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10