zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketingmanager schuift verantwoordelijkheid website af

28 mei 2008 - Ruim driekwart van de senior marketingmanagers is niet betrokken bij het beheer van de website. Webcommunicatie wordt grotendeels overgelaten aan IT’ers en junior marketingcommunicatiemedewerkers.

Dit blijkt uit Brits/Amerikaans onderzoek door Coleman Research in opdracht van SDL Tridion, zo meldt Marketing Online. Uit het onderzoek blijkt verder dat IT- en marketingmedewerkers niet op de hoogte zijn van het aantal mensen dat werkt aan de corporate website. Ook is het voor de meeste onduidelijk bij wie de uiteindelijke verantwoordelijkheid voor het online kanaal ligt. 



Nederland

De situatie in Nederland is niet veel anders, zo blijkt uit een klein vragenrondje onder Nederlandse IT en marketingmanagers. Ook hier is bij veel bedrijven de verantwoordelijkheid voor de websites verdeeld over meerdere afdelingen. Behalve marketing en IT worden ook customer service, ontwerpers, HR en finance genoemd als betrokken afdelingen. De uiteindelijke eindverantwoordelijkheid ligt in de meeste gevallen bij de afdeling communicatie of IT. Wel is marketing, in tegenstelling tot de VS en Groot Brittannië, steeds meer betrokken bij de site. 

Doelgroep
Zowel in de VS als Groot Brittannië zijn marketing en IT het erover eens dat de website zich vooral op bestaande en potentiële klanten dient te richten. Amerikaanse marketingmanagers richten zich iets meer op nieuwe klanten (90 procent) dan op bestaande klanten (76 procent). Dit in tegenstelling tot hun IT collega’s (84 procent bestaand, 73 procent nieuw).


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf sleutelelementen van authentieke corporate communication
 Corporate website biedt nog volop wervingskansen
 Veel meer omzet met goede website
 Veertien tips om online klanten te werven
 
 
reacties
 
mateen  |   | 
21-07-2008
 | 
23:08 uur
Webcommunicatie is een specialisme, en om dit succesvol te kunnen doen is er input nodig van een (groot) aantal bedrijfsonderdelen.
Om dit te coordineren kan het voor grotere organisaties een goed idee zijn om een extern bureau in te huren.

Een externe partij is beter in staat een overall view op de kwaliteit van de webcommunicatie te houden. Omdat ze voor verschillende organisaties werken hebben ze over oplossingen al langer nagedacht en kunnen ze deze ervaring aan de specifieke site toevoegen.

In het andere geval moet de organisatie voor zichzelf het wiel uitvinden. Dat levert vaak een matig resultaat op tegen een niet geringe tijdsinvestering.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10