7 mei 2008 -
Vorig jaar groeide de online handel in Duitsland met zeventien procent naar negentien miljard euro. Toch is tot nu toe slechts een vijfde van het totale potentieel aan e-commercevolume benut. Er liggen dus nog volop kansen voor de marketeer.
1. Social commerce Veel gebruikers worden handelaren. Zij verhandelen via hun privéwebsites producten zonder zich aan platforms als eBay en Amazon of partnerprogramma’s als Spreadshirt te binden. De nieuwe technologie (zoals eenvoudig in websites integreerbare shop- en betaalmodules) maken het makkelijk en goedkoop.
2. Gezamenlijke inkoop
Snelle verkoopacties in private shoppingclubs zijn in opkomst. U kunt alleen lid worden op uitnodiging van een bestaand lid.
3. Live-shopping
Een product wordt één dag lang verkocht met een vaste korting van bijvoorbeeld 50 procent. Het concept rukt snel op in Duitsland.
4. De style-generator
Gebruikers kunnen online hun eigen (kleding)stijl creëren door een levensecht model aan te kleden. Vooral populair bij vrouwen.
5. Social shopping
Klassieke shoppingelementen worden gecombineerd met sociale elementen. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld hun eigen outfits en stijlen samenstellen en daarover van gedachten wisselen met andere gebruikers.
6. Inspiratieshopping De populairste social-shoppingapplicatie in Facebook is Stylefeeder. In deze social-shoppingcommunity kunnen gebruikers nieuwe modeproducten en –stijlen van anderen ontdekken en zich door hen laten inspireren bij hun aankopen.
Bron:Werben & Verkaufen, Marketing Online
Inmiddels zijn er al een aantal dagaanbieding overzichtspagina's waaronder ook aanbiedingvandaag.nl. Het voordeel hiervan is dat ze een overzicht bieden van meerdere Livingshopping sites. Welke de voorkeur geniet is een kwestie van persoonlijke smaak