zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zes trends in e-commerce

7 mei 2008 - Vorig jaar groeide de online handel in Duitsland met zeventien procent naar negentien miljard euro. Toch is tot nu toe slechts een vijfde van het totale potentieel aan e-commercevolume benut. Er liggen dus nog volop kansen voor de marketeer.

Dat schat Ronald Fesenmayr van het Bundesverband Digitale Wirtschaft op Marketing Online. Hij schetst meteen zes opvallende ontwikkelingen waarin Web 2.0 een hoofdrol speelt: 



1. Social commerce
Veel gebruikers worden handelaren. Zij verhandelen via hun privéwebsites producten zonder zich aan platforms als eBay en Amazon of partnerprogramma’s als Spreadshirt te binden. De nieuwe technologie (zoals eenvoudig in websites integreerbare shop- en betaalmodules) maken het makkelijk en goedkoop. 

2. Gezamenlijke inkoop

Snelle verkoopacties in private shoppingclubs zijn in opkomst. U kunt alleen lid worden op uitnodiging van een bestaand lid. 

3. Live-shopping
 
Een product wordt één dag lang verkocht met een vaste korting van bijvoorbeeld 50 procent. Het concept rukt snel op in Duitsland. 

4. De style-generator

Gebruikers kunnen online hun eigen (kleding)stijl creëren door een levensecht model aan te kleden. Vooral populair bij vrouwen. 

5. Social shopping

Klassieke shoppingelementen worden gecombineerd met sociale elementen. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld hun eigen outfits en stijlen samenstellen en daarover van gedachten wisselen met andere gebruikers. 

6. Inspiratieshopping
De populairste social-shoppingapplicatie in Facebook is Stylefeeder. In deze social-shoppingcommunity kunnen gebruikers nieuwe modeproducten en –stijlen van anderen ontdekken en zich door hen laten inspireren bij hun aankopen.


Bron: Werben & Verkaufen, Marketing Online
 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 E-commerce stijgt explosief, en daarmee het misbruik
 Tien e-commerce blunders
 B-to-b marketeers verhogen online budgetten
 Merken worden sterker door online marketing
 
 
reacties
 
Sander  |   | 
7-05-2008
 | 
12:22 uur
Liveshopping (nr3) is alweer een ouder concept. Ooit begonnen door iwoot.com in de USA en daarna gekopieerd naar NL door iBood .

Intussen zijn er al vele NL versies, o.a. te zien op (Klik hier)
Hans Willemse  |   | 
3-06-2008
 | 
20:27 uur
Je vergeet ook nog de short tail of e-commerce,
Als je ze nog niet kent, hier staan een paar stukjes

(Klik hier)
(Klik hier)
Martijn  |   | 
18-08-2009
 | 
23:27 uur
Inmiddels zijn er al een aantal dagaanbieding overzichtspagina's waaronder ook aanbiedingvandaag.nl. Het voordeel hiervan is dat ze een overzicht bieden van meerdere Livingshopping sites. Welke de voorkeur geniet is een kwestie van persoonlijke smaak

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10