zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Oudere wil in reclame niet geconfronteerd worden met eigen aftakeling

28 april 2008 - Marketing gericht op ouderen moet niet te oud, te bloot of te open zijn. Dit blijkt uit het afstudeerproject van Bertien Koopman aan de Universiteit Twente. Voor het afstudeerproject keek ze naar de do`s en don`ts voor seniorenmarketing vanuit.

Koopman stelt op MD Weekly dat ouderen voelen zich gemiddeld tien tot vijftien jaar jonger voelen dan ze in werkelijkheid zijn. Pas wanneer ze tegen de 80 lopen worden ze trots op hun leeftijd. Tot die tijd willen ouderen niet ingedeeld worden in speciale doelgroepen. 



Tips voor marketeers

Koopman heeft op basis van haar onderzoek enkele tips voor marketeers. Zo moeten voor campagnes modellen en acteurs gebruikt worden die zeker tien jaar jonger zijn dan de doelgroep. Dat heeft te maken met het feit dat ouderen niet in speciale doelgroepen geplaatst willen worden. Verder is het beter om ouderen in de ochtend te informeren omdat ze dan meer informatie opnemen. De rest van de dag is juist geschikt om via beelden sfeer en emotie op te roepen. Naakt lokt ouderen niet omdat het de aftakeling in beeld brengt. Ook leven ouderen meer in het nu. Zo eten ze lekkere dingen eerst op, terwijl jongeren het lekkerste tot het laatst bewaren.


Bron: Marketing Tribune, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Ook ouderen zijn ontrouw
 Zeven tips voor seniorenmarketing die jongeren niet afschrikt
 MOKKA-marketing
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10