zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten oordelen positief over sponsoring

9 juli 2002 - Consumenten zijn over het algemeen positief gestemd over sponsoring. Ze hebben de indruk dat evenementen zonder sponsoring niet mogelijk zouden zijn of de prijzen zonder sponsoring een stuk hoger zouden liggen.

Dat blijkt uit consumentenonderzoek van het Britse Mintel.



Kwaliteit
63 procent van de respondenten meent zonder sponsoring bepaalde evenementen niet meer zouden worden georganiseerd. 28 procent van de consumenten verwacht dat de prijzen zonder sponsoring hoger zouden liggen, 27 procent meent dat sponsoring de kwaliteit van het product verhoogt, 23 procent dat sponsoring het imago van de sponsor verbetert en 8 procent geeft aan meer vertrouwen te stellen in bedrijven die aan sponsoring doen.

Geld verdienen
De investeringen in sponsoring zijn in 2001 niet teruggelopen, in tegenstelling tot andere marketinguitgaven. Wel wordt sponsoring steeds meer op een andere manier ingezet. De campagnes worden van kortere duur en worden niet meer uitsluitend ingezet om de merknaam te verbeteren, maar ook om direct geld te verdienen.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10