9 juli 2002 -
Consumenten zijn over het algemeen positief gestemd over sponsoring. Ze hebben de indruk dat evenementen zonder sponsoring niet mogelijk zouden zijn of de prijzen zonder sponsoring een stuk hoger zouden liggen.
Dat blijkt uit consumentenonderzoek van het Britse Mintel.
Kwaliteit 63 procent van de respondenten meent zonder sponsoring bepaalde evenementen niet meer zouden worden georganiseerd. 28 procent van de consumenten verwacht dat de prijzen zonder sponsoring hoger zouden liggen, 27 procent meent dat sponsoring de kwaliteit van het product verhoogt, 23 procent dat sponsoring het imago van de sponsor verbetert en 8 procent geeft aan meer vertrouwen te stellen in bedrijven die aan sponsoring doen.
Geld verdienen De investeringen in sponsoring zijn in 2001 niet teruggelopen, in tegenstelling tot andere marketinguitgaven. Wel wordt sponsoring steeds meer op een andere manier ingezet. De campagnes worden van kortere duur en worden niet meer uitsluitend ingezet om de merknaam te verbeteren, maar ook om direct geld te verdienen.
Bron:MKBnet