24 april 2008 -
Wachtstandmuziek verdient meer aandacht van bedrijven. Het is namelijk een belangrijk middel voor direct marketing. Wie geen aandacht besteedt aan deze muziek, kan wel eens te maken krijgen met slecht reagerende klanten.
Dat meldt MD Weekly. Veel bedrijven hebben bij telefoongesprekken muziekjes op de achtergrond terwijl de klant wacht. Het ene bedrijf investeert telkens in andere muziekjes, maar er zijn ook bedrijven die gewoon telkens hetzelfde geluid laten horen. Voor een klant kan dit laatste behoorlijk irritant zijn.
Afwisseling
Als een bedrijf telkens dezelfde muziek laat horen kan dit bovendien tekenend zijn voor de manier waarop dit bedrijf met de klanten omgaat. Bedrijven zouden dan ook beter op moeten letten als het de wachtstandmuziek betreft. Ze moeten kiezen voor afwisseling zodat de klant ook tevreden is als hij wacht. Bovendien geeft de juiste muziek de klant een beter gevoel over het bedrijf.
Bron:Adforesult, MD Weekly