zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie maatregelen om in te spelen op veranderend marketingklimaat

22 april 2008 - Er zijn signalen dat de marketingwetten verschuiven onder invloed van de globalisering. Welvaart, inkomen, koopkracht en productie zijn niet langer voorbehouden aan de rijke landen. En dus verschuiven de markten en mogelijkheden.

Energie en milieufactoren spelen mondiaal een steeds belangrijkere economische rol. En ook distributie is aan wijzigingen onderhevig: in dit digitale tijdperk krijgen oude distributiekanalen immers geduchte concurrentie van Amazon-achtige leveranciers. 



Drie maatrgelen
Marketing Online zet drie marketingmaatregelen die hierop inspelen op een rijtje: 

1.Bekijk opnieuw wie uw klant is

In plaats van alleen maar te focussen op degenen die het meest te besteden hebben, komt er steeds meer aandacht voor de minder draagkrachtige consument (vaak te vinden in minder ontwikkelde landen). 

2. Ga uit van een andere kosten-batenverhouding
Met een nieuw kostenmodel dat uitgaat van zeer grote volumes kunnen ook producten met een kleine winstmarge lucratief zijn. 

3. Bied voor elk wat wils

Het segmentatietijdperk is voorbij, dankzij de digitalisering van de markt. Voorraden doen er niet meer toe. Iedereen kan precies dat ene product bestellen dat hij wil hebben.

, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie strategische thema’s voor de marketeer
 Nieuwe generatie vereist omslag in marketingaanpak
 Hoe ziet marketing er in 2020 uit? Tien visies
 Accountability grootste uitdaging voor marketeer
 Nieuwe kanalen maken marketingplanning tot ware uitdaging
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10