zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Opvoeden die klant!

17 april 2008 - Klanten die zich misdragen zijn er in allerlei soorten en maten. Marketing Online zet er een aantal op een rij. Denk aan de verbale overtreder, die uw medewerkers uitscheldt. Of de klager, die de schuld altijd bij het bedrijf, het product of de werknemers legt en nooit bij zichzelf.

Dan is er nog de overtreder, die alle bedrijfsregels schendt. En wat dacht u van de opportunist, die de regels zo weet op te rekken dat hij er voordeel bij heeft. Of de ‘returnaholic’, die voortdurend producten terugbrengt, ook al heeft hij ze intensief ge- of misbruikt. 



Mogelijke reacties

Hoe gaat u met zulke dwarsliggers om? Het beste is om ze op te voeden en in te grijpen als ze over de schreef gaan. Laat uw goede klanten niet lijden onder de slechte door de regels voor iederéén aan te scherpen. Wees goed voorbereid op overtreders door van tevoren de risico’s te inventariseren en medewerkers te trainen in omgaan met de boosdoeners. En ten slotte: beloon wangedrag niet door over uw eigen grenzen heen te gaan. De klant mag dan koning zijn, u bent de baas.


Bron: Business Horizons, Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier goede redenen om klanten te dumpen
 Loyale klant kan meer gekoesterd worden
 Behandel uw klant als uw kind
 Negen nieuwe typen consumenten geïdentificeerd
 
 
reacties
 
thomas de peinder  |   | 
3-07-2008
 | 
08:45 uur
Klanten zijn net als kinderen, het is ook vaak een vorm van negatieve aandacht vragen en dat komt door [vaak] te weinig positieve en persoonlijke aandacht.Probeer altijd, ook negatief gedrag positief te benaderen.U mag mij altijd mailen met een vraag of probleem en zal trachten met een voorbeeld e.e.a. te verduidelijken voor u.Positief toch?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10