7 april 2008 -
Bedrijven met minder dan 50 auto`s in hun bezit zijn vrijwel niet bezig met de duurzaamheid en zuinigheid van hun wagenpark. Ze experimenteren hoogstens met roetfilters. Dat blijkt uit onderzoek van Heliview, zo meldt MD Weekly.
Ook blijkt dat iets meer dan een derde van de wagenparkbeheerders niet op de hoogte is van welke autofabrikanten groene labels leveren. Overigens speelt onwetendheid hierbij een grote rol. Veel ondernemers willen toch duurzamer ondernemen als zij beter op de hoogte zijn van de regels.
Kosten gaan voor milieu
Volgens Frank van Klink, directeur van XLLease, vragen klanten zelden naar milieuaspecten als het om lease gaat. De meeste mensen letten wel op cataloguswaarde of de bijtelling, maar daar houdt het ook mee op. Een reden hiervoor is dat er momenteel nog te weinig keuze is voor de klanten om echt `groen` te rijden.
Uitzonderingen
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen. JBM koeriers laat volgens directeur Maarten Ouwehand sinds 2007 via de Klimaatneutraalgroep de CO2-uitstoot van zijn auto's compenseren. Ook Shell, Leaseplan en BMW zijn voorlopers op het gebied van groene auto`s. Ze stimuleren hybride auto`s, zuinig rijden of schonere motoren.
Bron:Sprout, MD Weekly