zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klantgegevens in overvloed, maar waarvoor?

3 april 2008 - Marketeers hebben de beschikking over heel veel klantinformatie. Maar die wordt zelden of nooit gebruikt voor een betere service of voor het behoud van klanten zo schrijft Marketing Online.

Deze onbekendheid met en onwil om echt werk te maken van databasemarketing, blijkt uit rondetafelbijeenkomsten die SPSS hield met marketing managers en directeuren uit de telecommunicatie, retail en financiële wereld. 



Individuele benadering
Vooral in de telecommunicatiebranche heerst de mening dat klanten steeds meer op individuele basis moeten worden bediend: per klant vaststellen wat u hem wilt aanbieden. Klanten hebben een beperkte aandacht voor aanbiedingen, dus als u op wilt vallen, moet het aanbod op maat zijn. Marketing zou daarom steeds meer gedreven moeten worden door analytische tools om individuele acties te bedenken, luidt de weinig verrassende conclusie van de software-leverancier. 

Goede tools

Volgens veel marketeers zit het knelpunt in de vertaling van data naar acties. De marketeer ontsluit steeds meer kanalen en bouwt meer contacten op, maar het wordt steeds lastiger om al die data te beheren en te analyseren. Men verwacht dat de komende jaren veel bedrijven zullen overstappen naar Customer Intelligence. Dat vergt volgens hen een ommezwaai in het denken van marketeers. Performancegericht zijn en technologisch denken worden steeds belangrijker.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Wie is er schuldig aan het mislukken van CRM?
 Individualisering is alles in emailmarketing
 Multichannel marketing belangrijk voor b2c ondernemingen
 
 
reacties
 
Ad Beer  |   | 
3-04-2008
 | 
10:26 uur
dat de klant veranderd is dat riepen we eind vorige eeuw al. De klant laat zich niets meer aanpraten maar komt met een vraag, een probleem en hij wil een antwoord een oplossing.
In mijn presentaties in den lande roep ik dat al jaren. ''De klant komt echt niet om te praten over het weer'' (een keer stak een man zijn vinger op en riep ''Nou bij ons wel'', Harrie Otten had gelijk ja).
De ICT heeft zich erop gestort met hun CRS systemen, maar een systeem heeft nog nooit een oplossing gebracht, zeker niet waar communicatie tussen mensen de hoofdzaak is. Het gaat om een attitude verandering en dat bereik je nooit en te nimmer met een ICT oplossing.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10