Marketeer wil zelf aan de slag met zoekmachinemarketing
25 maart 2008 -
Steeds meer marketeers willen zoekmachinemarketing zelf uitvoeren, al stijgt het aantal dat hulp van buiten zoekt nog steeds. Dit blijkt uit de `Search marketing benchmark guide 2008` van MarketingSherpa.
45 procent van de adverteerders verwacht in de komende periode bovengemiddeld veel uit te geven aan `pay per click` op Google. 33 procent voorziet gemiddelde uitgaven. 38 procent verwacht bovengemiddelde uitgaven aan pay per click op andere top-zoekmachines, 23 procent gemiddelde uitgaven. 43 procent verwacht bovengemiddelde uitgaven aan `search engine optimalisation`, 35 procent gemiddelde uitgaven. 37 procent van de respondenten vindt de `return of investment` (roi) van zoekmachinemarketing goed, achttien procent vindt het de sterkste tactiek en 21 procent noemt deze zaken moeilijk te meten. 25 procent ziet e-mailmarketing als de sterkste tactiek en 39 procent vindt de roi ervan groot.
Specialisten
30 procent beschouwt het aannemen van een zoekmachinemarketingspecialist als heel moeilijk en 21 procent noemt het aannemen van zoekmachinemarketingmanager heel moeilijk. 43 procent noemt dat `niet moeilijker dan anders` en 44 procent beschouwt het aannemen van ppc-campagneleiders als niet moeilijker dan anders.
Bron:Emerce, MD Weekly