Bierproducenten profiteren van ' Hiddink-effect' in Zuid-Korea
30 juni 2002 -
Grolsch en Heineken profiteren van de successen van het Zuid-Koreaanse elftal tijdens het WK Voetbal. Dankzij het 'Hiddink-effect' steeg de omzet van zowel Grolsch als Heineken met tientallen procenten.
Grolsch is het biermerk dat het meest wordt geschonken in de stamcafes van Guus Hiddink in Varsseveld.
Hiddink op handelsmissie? Het Nederlandse bedrijfsleven hoopt te profiteren van de positieve PR van de Zuid-Koreaanse bondscoach. Er staat reeds een handelsmissie in de startblokken om het Nederlandse bedrijfsleven de Koreaanse markt binnen te loodsen. Staatssecretaris Ybema van Economische Zaken hoopt dat Hiddink bereid is mee te gaan op die missie. Dat is nog allerminst zeker, want Hiddinks manager heeft aangegeven dat de bondscoach voorlopig rust wil.
Daewoo Zuid-Koreaanse producten lijken in Nederland ook op meer sympathie te kunnen rekenen. Eén Daewoo-dealer verkocht in een weekend 150 auto's.
Bron:Sales Online