zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slecht contactbeheer kost bedrijven veel geld

5 maart 2008 - Schade door gebrekkig contactbeheer kost bedrijven naar schatting elf procent van de omzet. Slechts 46 procent van de bedrijven heeft een duidelijke strategie op dit gebied. Ook voldoet een ruime meerderheid niet aan de wettelijke regelgeving.

Dit komt naar voren uit wereldwijd onderzoek van Qas, een dochteronderneming van Experian, zo meldt MD Weekly. Hoewel 96 procent van de bedrijven ervan overtuigd is dat slecht beheer van contactgegevens geld kost, controleert ruim een derde op geen enkele manier de informatie die ze van derden krijgen. Dit leidt ertoe dat potentiële klanten niet te bereiken zijn of lastig worden gevallen met verkeerd geadresseerde post. 



Toenemend bewustzijn

Overigens lijkt er wel sprake te zijn van een toenemend bewustzijn van de gevolgen van inconsequent databeheer. Was in 2005 slechts 25 procent zich hiervan bewust, nu is dat gestegen tot 46 procent. Verder hebben veel bedrijven betere instrumenten ontwikkeld om dit effectief te meten. Toch geeft 48 procent aan geen idee te hebben hoeveel geld er verspild wordt.


Bron: Adformatie, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Goede informatielogistiek voorwaarde voor zakelijk succes
 ICT'er onderschat belang ethiek
 Tien extraatjes om uw klanten aan u te binden
 Tien tips voor effectieve cold-calling
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10