5 maart 2008 -
Schade door gebrekkig contactbeheer kost bedrijven naar schatting elf procent van de omzet. Slechts 46 procent van de bedrijven heeft een duidelijke strategie op dit gebied. Ook voldoet een ruime meerderheid niet aan de wettelijke regelgeving.
Dit komt naar voren uit wereldwijd onderzoek van Qas, een dochteronderneming van Experian, zo meldt MD Weekly. Hoewel 96 procent van de bedrijven ervan overtuigd is dat slecht beheer van contactgegevens geld kost, controleert ruim een derde op geen enkele manier de informatie die ze van derden krijgen. Dit leidt ertoe dat potentiële klanten niet te bereiken zijn of lastig worden gevallen met verkeerd geadresseerde post.
Toenemend bewustzijn
Overigens lijkt er wel sprake te zijn van een toenemend bewustzijn van de gevolgen van inconsequent databeheer. Was in 2005 slechts 25 procent zich hiervan bewust, nu is dat gestegen tot 46 procent. Verder hebben veel bedrijven betere instrumenten ontwikkeld om dit effectief te meten. Toch geeft 48 procent aan geen idee te hebben hoeveel geld er verspild wordt.
Bron:Adformatie, MD Weekly