28 juni 2002 -
Gisteren vertelden wij u over een onderzoek van het CPB waarin gemeld werd dat het internet als informatiebron zich nog niet kan meten met TV en dagbladen. Wij plaatsten al enkele kanttekeningen bij deze conclusies.
Nu hebben wij het bewijs daarvoor gevonden.
Bezoekers tellen Het in San Diego, California, gevestigde bedrijf WebSideStory deed een jaar lang onderzoek naar de statistieken van websites. Men registreerde de statistieken van niet minder dan 125.000 websites. Per dag noteerden de tellers gemiddeld 50 miljoen bezoekers. Maandag was duidelijk de drukste dag.
Geen vrijetijdsbesteding Internetten behoort duidelijk niet tot de vrije tijdsbesteding van de gemiddelde burger. De drukste dagen vielen op gewone werkdagen. De Zaterdag en zondag nemen met respectievelijk 13,4% en 13.6% aanzienlijk minder verkeer voor hun rekening. Internet is dus vooral op het werk in zwang, thuis hebben mensen wel iets beters te doen!
Bron:Salesonline.nl