zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien tips voor sociale media-activiteiten

7 februari 2008 - Sociale netwerksites kunnen uw marketingstrategie op diverse manieren ondersteunen: blogcreatie, reageren op verwante blogs, fora en netwerken, tags hechten aan relevante content, een eigen community starten, relevante reclame plaatsen, enzovoort.

Het Britse Elemental Communications genereerde tien tips om uw sociale media-activiteiten te ontplooien. MD Weekly zet ze op een rij: 



1. Onderzoek of de organisatie klaar is om via sociale media met consumenten te communiceren.
2. Onderzoek of uw doelgroep zich leent voor benadering via sociale media.
3. Bedenk dat sociale media internationaal is en dat content zeer snel verspreid kan worden.
4. Houd content up to date en relevant; niemand komt terug op een saaie site.
5. Wees u ervan bewust dat het onderhouden van een sociale netwerksite tijd en moeite vergt en maak die daarvoor vrij.
6. Zorg voor interactiviteit en betrokkenheid van de doelgroep.
7. Wees niet belerend, maar stimuleer onderlinge conversaties.
8. Zorg dat uw software up to date is.
9. Beschouw sociale media als communicatiekanaal met uw eigen publiek en probeer niet met anderen te concurreren.
10. Zorg voor transparantie met betrekking tot de herkomst van content.


Bron: Admap, MD Weekly
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer te voorzichtig op online sociale netwerken
 Twaalf marketingthema’s voor 2008
 Steeds meer aandacht voor webcare
 Blogs topprioriteit voor communicatiemanagers
 
 
reacties
 
Ad Beer  |   | 
7-02-2008
 | 
08:43 uur
Ik ben enthousiast over de net-werk sites (heb er zelf ook een (Klik hier), maar aan de andere kant zie ik ook de duistere kanten.
Recruiters struinen Hyves af op zoek naar kandidaten, managers googlen driftig naar medewerkers en sollicitanten in de hoop wat extra informatie te krijgen.
Met andere woorden, de privacy komt in het geding. Mogen we zomaar gegevens gebruiken die op Internet staan, zeker als ze met een ander doel zijn geplaatst?
Mag een werkgever een medewerker die op zijn Hyves foto's heeft geplaatst van een uitspatting tijdens carnaval daar op aanspreken of erger nog, disciplinaire maatregelen nemen?
Met andere woorden, houden we wel privacy over?
Op Net-werk.biz, speciaal voor professionals en managers, komt in ieder geval de mogelijkheid om recruiters aan te geven niet gediend te zijn van headhunting. Een druppel op een gloeiende plaat, dat wel.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10