zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ouderen hebben bedrijven heel wat te bieden

1 februari 2008 - Werkgevers zijn positief over de kwaliteit en het inzetten van ouderen in het arbeidsproces. Dat is de belangrijkste conclusie uit de ‘Motivatiestudie onder werkgevers naar de attitude ten opzichte van oudere werknemers’.

De studie werd uitgevoerd door door Ditmeijers’ Research in opdracht van Oudstanding. Door gunstige eigenschappen als betrouwbaarheid, ervaring, loyaliteit en motivatie zijn ouderen voor organisaties van toegevoegde waarde en geschikt voor uitzend- en oproepwerkzaamheden. Uit het onderzoek blijkt ook dat het werken met ouderen een gunstige invloed heeft op het beeld dat werkgevers ten opzichte van deze groep hebben. Het in dienst hebben van ouderen is weer gunstig voor het imago en de kwaliteit van de organisatie, omdat de ouderen ervaring uitstralen en geloofwaardig overkomen. Bovendien zijn de werkgevers niet van mening dat ouderen langer ziek of duurder zouden zijn. Van de ondervraagde werkgevers adviseert dan ook 98 procent andere bedrijven om oudere werknemers in te zetten. 



Onderbenut

De ondervraagde werkgevers oordelen dat oudere werknemers vooral intrinsiek gemotiveerd zijn. Ze hechten veel waarde aan betrokkenheid, sociale contacten, waardering en zingeving. Minder worden ze gedreven door extrinsieke motieven als beloning en carrière. De leeftijdscategorie 45-65 wordt volgens de werkgevers op een hoger functieniveau ingezet dan de leeftijdscategorie 65+. In het algemeen worden senioren op een (te) laag niveau ingezet, waardoor ze onderbenut worden. 

Weinig beleid

Hoewel de ondervraagde werkgevers dus positief zijn over de meerwaarde van ouderen op de arbeidsmarkt en er nauwelijks barrières blijken te zijn om ouderen in te zetten, is er nog maar weinig gericht beleid ontwikkeld om deze groep te werven. Ook is er nog nauwelijks sprake van levensfasespecifiek personeelsbeleid, waarbij organisaties rekening houden met specifieke omstandigheden, wensen en behoeften, bijvoorbeeld op het gebied van gezondheid, flexibele werktijden en mogelijkheden om na het 65ste levensjaar te kunnen doorwerken. 

Attitudeverandering

De resultaten van het onderzoek komen in grote lijnen overeen met de ervaringen van uitzendbureau Oudstanding in de afgelopen tien jaar. Ouderen leveren door hun betrouwbaarheid, ervaring en hoge motivatie een bijdrage aan de moraal, productiviteit en stabiliteit van een organisatie. Ze zijn flexibel inzetbaar en kunnen zelfstandig werken. Ook ervaart Oudstanding een attitudeverandering ten opzichte van ouderen op de werkvloer zelf. Werkgevers - met name in de zakelijke dienstverlening - zoeken dan ook steeds bewuster naar ervaren kandidaten. Specifiek gunstige eigenschappen van ouderen die volgens Oudstanding ook van toegevoegde waarde zijn, zijn goede contactuele vaardigheden, natuurlijk overwicht, overzicht, relativeringsvermogen en rust.

 
 Doorsturen   21 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Oudere heeft baat bij flexibele arbeidsmarkt
 Oudere manager is betere manager
 Oudere werknemer is energiek, maar werkgever weet van niks
 Gezocht: ouder rustpunt op de werkvloer
 
 
reacties
 
Monique de Neef  |   | 
1-02-2008
 | 
09:11 uur
Ik ben het helemaal eens met de titel en inhoud. Alleen ik schrik er wel van als de leeftijd vanaf 45 jaar wordt genoemd?! Jammer dat zo gekeken wordt naar de leeftijd in plaats van de talenten en kwaliteiten die iemand heeft. En werkgevers van Nederland: kom op en ontwikkel beleid!
Trouwens, ik hoop dat de directie van het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam dit artikel eens goed leest!
Maurice Kimman  |   | 
1-02-2008
 | 
18:28 uur
Het nadeel van ouderen is dat ze wat minder
flexibel kunnen zijn in hun gedachtengoed en gedrag. Het voordeel is dat ze veel kennis, netwerk en ervaring hebben.
Een ideale aanvulling dus bij organisaties.
Bij ons zijn ze van harte welkom.
Peter van der Vaart  |   | 
3-02-2008
 | 
09:01 uur
45 jaar, en oudere ? Je bent dan normaliter gesproken net ervaring aan het benutten en nog wijsheid aan het verkrijgen. Verstandigen hebben dan de kinderen net naar de middelbare school en maken de leerprocessen dagelijks mee.
Binnen de bedrijfskolom hebben ouderen meer verantwoordelijkheid gekregen en treden vaak ongemerkt en soms ongewild op als coach.
Ik ben het oneens met Maurice die nog niet in de gaten heeft dat veel gevallen flexibiliteit in gedrag en gedachtengoed enerzijds al door ongemerkte coaching aan een organisatie heeft bijgedragen en anderzijds er een zekere starheid bestaat om met open ogen in de val te lopen die door minder ervaren personeel niet gezien wordt en daarmee een reactie als die van Maurice veroorzaakt.
Vervelend voor de jongere manager is wel dat er ten opzichte van de oudere een aantal manipulatieve vaardigheden geen zin meer heeft. Een wat oudere manager is nauwelijks meer te chanteren met carriereperspectief of met meer salaris, en dat is lastig !
Het tegenstrijdige in organisaties is vaak dat door gebrek aan ervaring niet gezien wordt op welke terreinen een meer ervaren manager nu juist extra bijdraagt aan het succes van een onderneming. Dat ziet Maurice wel goed !!


martha van der molen  |   | 
3-02-2008
 | 
18:56 uur
Hallo Peter, ik heb je reactie gelezen...
Het klopt met wat je zegt, dat je als 45 jarige, e.o ouder je ervaring aan het benutten bent. Verbaast ben ik over je gedachte....Verstandigen hebben dan de kinderen net naar de middelbare school.. Ik weet niet hoe oud je bent...Ik ben 48 en mijn zonen zijn 29 en 27...naar jou opvatting, zou ik niet verstandig zijn geweest!...Misschien ben ik al een stapje verder....Ik leer verschrikkelijk veel van mijn jongens..Weet ik was met 18 jaar moeder, niet verstandig...misschien...! Maar al snel volwassen, en heb mijn jongens alleen grootgebracht, gewerkt en gestudeerd...Nou las ik van de week een artikel, dat vrouwen 30% meer hersencapaciteit hebben, maar mannen zouden meer lef en risico`s als competentie hebben..(Sorry, zo wordt dat tegen woordig genoemd)...Nou heb ik het geluk dat ik beide goed heb ontwikkeld, het vrouwelijke en mannelijke aspect...Volgens mij een perfecte combinatie...Je zou zeggen daar zitten ze toch op te wachten in het bedrijfleven....Het fijne is dat ik de jongere werknemer heel goed begrijp...en mijn gedachte over manipuleren....Als je ieder in zijn waarde laat, en elkaar goed begrijpt...is er volgens mij geen betere formule om samen te werken..Openstaan voor elkaar...ideen, ervaringen..delen . Elkaar aanvullen..Anticiperen die meneren , niet wat te laat...

Vriendelijk groet,
Martha
Cees Reincke  |   | 
4-02-2008
 | 
14:46 uur
Mooi onderzoekje van Oudstanding. Welsiwaar beperkt tot de eigen klantenkring, maar toch mooi.Het is weer zo'n prikkel om in positieve zin de houding ten opzichte van 55+ werknemers te veranderen. En daar zijn er heel veel van, mede door het verdampen van goudgerande uittredingsregelingen. En die 55 + -ers zijn allemaal heel erg hard nodig. Leeftijdsbeleid wordt één van de topics voor HR de komende jaren. Organisaties krijgen nadrukkelijker te maken met 3 generaties, de 20 - 35 - jarigen, de 35 - 50 jarigen en de senioren, 50 - 65 jaar. Dat wordt wennen voor HR. Maar dat wordt ook wennen voor het leidinggevend middenkader. Want het aansturen, beoordelen en belonen van 55 + - ers hebben de 35 - jarige managers niet geleerd op de MBA.
Ron  |   | 
4-02-2008
 | 
10:17 uur
De waarde van oudere werknemers worden niet uitgedrukt door de werkgevers in opbrengsten, maar in kosten.
Ze kosten meer dan jongeren, ze zijn vaker ziek, kunnen fysiek het werk niet meer aan, ze zijn niet flexibel, ze zijn star in veranderingsprocessen, enz., enz.
Ja Maurice je bevestigt deze onzin met je reactie.
Lees eens het rapport van professor Maassen van den Brink van de universiteit van Amsterdam, deze dame heeft in 2002 een onderzoek bij 2000 bedrijven gehouden en kwam tot de voor mij niet opzienbarende conclusie, dat ouderen niets meer kosten dan jongeren.
Lees het rapport eens en doe er je voordeel mee in bedrijf naar je klanten toe.
Ouderen zijn minder vaker ziek dan jongeren, maar hun hersteltijd na een ziekte is langer.
Ouderen leveren een betere kwaliteit dan jongeren, waardoor de kosten in verhouding lager zijn.
Kortom werkgevers weten dat dit onderzoek is geweest en ze blijven nog op de lijn van het VNO/NCW zitten. Liever een makkelijke ontslagregeling en dan de kans hebben om ouderen er op een goedkope wijze uit het bedrijf te verwijderen, kunnen ze die mensen later weer aannemen tegen een lager salaris.
En waarom worden mensen star binnen een organisatie?
Wanneer je 45 jaar en ouder wordt dan zie je bij heel veel bedrijven, dat er in je scholing niet of weinig wordt geïnvesteerd. Ook bij bedrijven die jarenlang de kunst hebben om slechte managers aan de top te hebben, daar is het geloof bij de werknemers, dus ook bij de oudere werknemers, behoorlijk afgenomen, ze zien gewoon wat er gebeurd.
En natuurlijk Ad er zijn hele goede bedrijven in ons land, die het totaal anders doen.
Die dragen zorg dat niet alleen het bedrijf groeit, maar ook de werknemers in het bedrijf.
Die zien hun oudere werknemers met pensioen gaan en die hebben er voor gezorgd, dat deze mensen hun opvolgers hebben opgeleid.
In 2011 is de geboortegolf van 1946 met pensioen, dan gillen ze om personeel en worden ouderen weer interessant.
Wanneer het kalf verdronken is, dempt men de put, kan hier wel eens van toepassing op worden.

Jacques Kouwenhoven  |   | 
7-02-2008
 | 
17:51 uur
Na overname door een private equity fund uit Zweden werd ik na 28 jaar bij de firma gewerkt te hebben, de laatste jaren als CEO, ontslagen. Ik heb mij, inmiddels bijna 58 jaar oud, dus weer op de arbeidsmarkt moeten oriënteren. Alle theorieën te spijt, ik kan maar tot 1 conclusie komen: Er is totaal geen interesse in de ervaren, oudere (wat is oudere?) manager met een grote expertise en ervaring. Zelfs de executive search firma's met naam en faam doen de sollicitatie af met een standaard e-mailtje. (Op de firma Ebbinge na, die de moeite neemt om een keurige brief met uitleg te sturen).
De discussie over 'hoe de financiële gevolgen van de demografische ontwikkelingen op te vangen en de arbeidsparticipatie van ouderen te bevorderen volg ik in detail op alle fronten. Ik vind het onvoorstelbaar dat het bedrijfsleven, de politiek en alle andere betrokkenen niet in staat blijken de deur voor de 50 plussers open te houden en juist in hen de oplossing voor het vraagstuk van de vergrijzing te zien. Inmiddels heb ik zo'n vijftig CV's met motivatiebrieven verstuurd! Resultaat....een mooie verzameling tussen de regels door excuses waaruit duidelijk de boodscap 'U bent te oud luidt'!
Ron  |   | 
8-02-2008
 | 
10:25 uur
Ik was 6 februari bij de slot bijeenkomst van GrijsWerkt, de groep die gedurende 3 jaar de aandacht op langer werken en ouderen in dienst nemen hebben gepromoot.
Er waren wat mensen van P&O, veel werknemers die in de ondernemingsraad van hun bedrijf zitten, de staatssecretaris, maar geen vertegenwoordiger van het VNO/NCW, MKB en AWVN.
Dit zegt veel over de denkwijze van de werkgevers organisaties, die hebben nog steeds hun versoepeling van het ontslagrecht in hun hoofd, want dat schijnt geweldig voor ouderen te zijn.
Zolang de regering geen verantwoording voor zijn beleid durft te nemen, zal er niets veranderen.
Mijn enige hoop is het tekort op de arbeidsmarkt de komende jaren.
En ja Jacques Kouwenhoven u bent een van de voorbeelden die het bewijs leveren, dat de werkgevers absoluut niet in ouderen willen investeren. Boven de 55 jaar ben je uitgespeeld in deze maatschappij. Alleen wanneer je een dusdanige specifieke kennis bezit, die niet bij jongeren aanwezig is, dan ben je interessant voor de heren.
Cees Reincke  |   | 
8-02-2008
 | 
14:48 uur
Jacques,
Ik snap je teleurstelling. Veel geschrijf en gepraat over het belang van ouderen in ondernemingen heeft een hoog ''soll ''- gehalte; het zou zo moeten zijn dat 50 + ers gewoon mee moeten kunnen dingen naar vacatures. De weerbarstige praktijk is hard en anders.

Gloort er hoop ? Ik denk van wel. Zelfs Minister Donner praat over een cultuuromslag omdat ambtenaren tot na hun 65ste mogen blijven werken. Dat kan gezien worden als een van de vele signalen uit markten dat er beweging is in de beeldvorming rond oudere werknemers. Zie ook de stevige aanbevelingen in de eindrapportage van de regiegroep ''Grijs Werkt '' dd. 6 februari op het congres ''Ervaring Vereist '' ( www.senior-power.nl ).
Ook maatschappelijk gezien zijn er signalen dat er sprake is van een omslag in het denken. En na denken volgt doen. ''Wie de ouderen heeft, heeft de toekomst '', las ik pas als treffende one-liner van innovatieve marketeers, kijkend naar de 50+ markt. 50+ ers gaan omarmd worden, ook in bedrijven, dus houdt vol met je pogingen om weer aan de bak te komen. En als troost: het kan allemaal erger, zie het boek Gouden Bergen van Barbara Ehrenreich over hopeloze pogingen om op middelbare leeftijd in de VS aan een gewone kantoorbaan te komen.
c.reincke@hotmail.com

EL Pastoor  |   | 
8-02-2008
 | 
16:36 uur
Het ligt allemaal niet aan onze ervaringen en ouderdom''.Het ligt aan de ervaringen die wg hebben met ouderen.Met de representatie van hun bedrijven willen ze dertigers vanwege kostenbesparing en zogenaamde groei die ze deze leefdtijdsgroep kunnen bieden.Ze willen zelf hun imago als bedrijf jong en ambitieus houden.En daarnaast natuurlijk kosten besparen.Alsof wij te duur zijn....Als wij onze krachten eens zouden bundelen met onze ervaringen en onze wijsheid de moraal van het verhaal eens zouden aanpakken....misschien worden deuren dan voor ons opengehouden en worden we met verve gastvrij ontvangen!!Daar ligt het aan...Wg willen niet...en wie niet wil, die kan het niet...Het is gewoon een serieuze poging van wg om hun eigen macht in handen te houden....met allerlei smoesjes naar ons toe, omdat het bij wet verboden is te discrimineren op leeftijd!Pas als we aan kunnen tonen met al onze wijsheid dat het geld in het laatje van de wg groeit met al onze ervaring en ouderdom....en ambities om het bedrijf te laten groeien met de inspanningen die we leveren....Dan zal er een kentering plaats vinden!!
Jacques Kouwenhoven  |   | 
9-02-2008
 | 
12:38 uur
Beste Ron, Cees en El,

Het doet mij goed jullie reacties te lezen en daarin een bevestiging te krijgen van mijn gedachten en bevindingen. Dank daarvoor. Inderdaad, wij schieten er niets mee op om in de bestaande situatie te berusten en vooral niet moedeloos te worden. El, ik speel ook al langer met de gedachte dat er wellicht een oplossing schuilt in 'krachtenbundeling'. Stel je eens voor wat zo'n bundeling teweeg kan brengen. Mijn eerste gedachte is: Denk je eens in wat een enorme kennis - en ervaring D-Base wij dan te bieden zouden hebben. Niet in de eerste plaats om aan het bedrijfsleven aan te bieden. Nee, om nieuwe ontwikkelingen te starten en te laten uitgroeien tot succesvolle en winstgevende activiteiten. (Waarom zouden alleen studenten zulke initiatieven tot succes kunnen brengen?) Een tweede gedachte welke bij mij aan het wortelen is, is om krachten te bundelen om daarmee direct het meest ervaren en kennisvolle trainingscentrum op te zetten. Praktijk gerichte trainingen voor alle branches, voor alle specifieke functies, voor alle lagen. Alom wordt gesteld dat het droevig gesteld is met het niveau van het 'middle management' in de Nederlandse ondernemingen. Wel daar kunnen wij wat aan doen door ze onze kennis en expertise door te geven daarmee de kansen vergroten om naar de top door te groeien. Enfin, zo kan ik nog wel even doorgaan. Kernwoord hierbij blijft: Bundel de krachten!
Let's do it!
jkouw@mac.com
EL Pastoor  |   | 
9-02-2008
 | 
19:16 uur
Hallo, Jacques,

Ik ben VOOR en doe mee,als het zover mocht komen!!Ik loop ook met bepaalde ideeen rond al een poosje!!
Ik wil er best eens over brainstormen,want je moet altijd al je kansen benutten!!En je ideeen op papier zetten.

Onze slogan zou kunnen worden....
Wij zijn zelf in staat onze kansen te keren!!Er valt nog heel wat voor en van ons te leren!!hahaha....
Of...
Wij kunnen zeker nog 25 jaar mee....wie gaat er met ons in zee???
Of...
Bundel al je kracht...alle vacatures voor 45+ in de wacht!!!(Of 50-plussers aan de macht!!)

Fantasie genoeg.Maar even serieus ik wil er graag over van gedachten wisselen!!
Prik maar een datum...ik daag je uit!!
Met vriendelijke groet, EL


ML Sedee  |   | 
11-02-2008
 | 
15:43 uur
Tijdens mijn loopbaan bij een grote luchtvaartmij heb ik in 1997 een Nota geschreven over personeelsbeleid en ouderen waarbij ik gebruik heb gemaakt van diverse rapporten waaruit toen allang bleek dat ouderen niet vaker ziek zijn, niet inflexibel etc. Er is niets gedaan met het rapport. In 2004 is er weer een Nota geschreven met dezelfde inhoud. Ik ben weg bij de club maar of er iets gedaan is met de laatste Nota? waarschijnlijk niet en komt er gewoon weer een nieuwe op verzoek van de vakbonden. Hoe noem je deze actis? pappen en nathouden en je kop in het zand steken voor de demografische ontwikkeling.
Jacques Kouwenhoven  |   | 
13-02-2008
 | 
15:11 uur
Hallo El,

Door omstandigheden kan ik vandaag pas op jouw brainstorming mail reageren. Ik woon in de omgeving van Den Haag. Volgende week zou kunnen op bijv. dinsdag/woensdag of donderdag. Afhankelijk van waar jij woont kunnen we een afspraak ergens 'in between' regelen. Je kunt mij rechtstreeks mailen op adres: jkouw@mac.com
Marjan van Soelen  |   | 
22-02-2008
 | 
11:51 uur
Dag Jacques,

kom ik je zomaar bij Managers Online tegen!
En alhoewel ik geen manager ben toch even een reactie van mij, omdat het gros van de reacties zo negatief is. Zelf werk ik bij een bedrijf, waar ze zojuist iemand van 56 jaar hebben aangenomen! Ik hoop maar dat ik het geluk heb om opnieuw zo'n bedrijf tegen te komen.
Ik wens jou en El veel succes.
Jacques Kouwenhoven  |   | 
22-02-2008
 | 
17:07 uur
Hallo Marjan,

Wat leuk om van jou een reactie te krijgen. Ik heb uit meerdere onverwachte hoeken een reactie mogen ontvangen. Blijkbaar lezen heel veel mensen de artikelen op Managersonline. Ik blijf zeker goede moed houden en er zal zich ongetwijfeld een kans gaan voordoen om weer lekker aan de gang te gaan. Stil gezeten heb ik zeker niet. Ik heb en ben nog altijd aan het studeren en mezelf bekwamen vooral op grafisch ontwerp en fotografie gebied.
Ook studeer ik economie en marketing. Dit blijft zoals jij uit het verleden weet, mijn grote passie. Ik ben intussen volledig Apple freak en ontdek iedere dag weer nieuwe mogelijkheden. Ik hoop dat met jou en de kinderen alles goed is en je het in jouw baan naar je zin hebt. Nogmaals bedankt voor jouw reactie en een heel goed weekend.

Hartelijke groet.

Jacques
M. van Soelen  |   | 
26-02-2008
 | 
09:15 uur
Goedemorgen Jacques,

ik zie net jouw reactie. Dat je nog steeds aan het studeren bent verbaaast me niet. Ons gaf je altijd tips over interessante boeken en auteurs. Ik had ook niet verwacht dat marketing uit jouw leven zou zijn verdwenen, maar grafisch ontwerp en fotografie gebied? Fantastisch. Zelf ben ik een enthosiast amateurfotograaf geworden en probeer ik me de bewerkingskant eigen te maken.

Alles goed met ons, maar niet met mijn werk! Organisatorische veranderingen wijzen erop dat mijn functie drastisch gaat veranderen. Ik heb dus besloten opnieuw te gaan solliciteren.

Dus een ieder die dit leest. Ik ben 50 jaar (ja ook ik ben één van die ouderen), heb een schat aan ervaringen als secretaresse. Ook heb ik veel ondersteunende werkzaamheden gedaan op het gebied van personele zaken en marketing. Dus wie heeft een tip voor mij in het noorden van het land?

Groeten,
Marjan
EL Pastoor  |   | 
26-02-2008
 | 
16:15 uur
In Friesland of in Groningen?
m.vr. groet, EL
Marjan van Soelen  |   | 
27-02-2008
 | 
09:58 uur
Goedemorgen El,

bedankt voor je reactie. Gezien het feit dat ik geen eigen vervoer heb, zou ik het liefst in Friesland werken. Om je een idee te geven, ik reis nu ca. 90 minuten per dag.

Als je meer informatie nodig hebt, dan kun je me ook mailen op mvansoelen@hetnet.nl.

m.vr.gr.
Marjan
Lafaente  |   | 
15-08-2008
 | 
14:46 uur
Ben 62 en verbaas me wel over de negatieve houding die blijkbaar door ons bedrijfleven en politiek zou worden gevolgt tov ouderen.
Krijg te horen dat ik mijn ervaringen mag delen met de jongeren en door mag gaan. Nog steeds toegevoegde waarde voor een bedrijf dus. Ga door als ZZPer en dat kunnen mensen ook doen die juist goede opleidingen hebben genoten en veel wijsheid gedurende hun werkzame leven hebben opgedaan.
Nee wacht niet af wat het CWI voor je in petto hebben maar kies de aanval ( beste verdediging)
Zoek geen schuldigen of ga kniezen, maar ga zelf actie doen om je leven weer inhoud te geven.
Doe meer dan alleen een solicitatie op maand niveau. Benader ook je relaties die je heb verzameld. Kies voor jezelf en je eigenkracht, wie slagen wil die slagen kan.

Grutuletu
Rogier van Lith  |   | 
11-09-2008
 | 
15:42 uur
Dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft als brievenschrijver Lafaente wil ik hierbij toch even aantonen. Ik ben zelf nog maar 47 jaar, heb een prima CV, educatieve achtergrond en persoonlijke capaciteiten, maar ondanks uitgebreid solliciteren, veel uitstekende gesprekken, netwerken en een reïntegratietraject wil een terugkeer op de arbeidsmarkt nog niet lukken. Na zorgvuldige benadering van potentiële werkgevers door zowel mijzelf als mijn jobcoach blijkt er voornamelijk in de beeldvorming bij werkgevers een en ander aan de hand te zijn. Zo ben ik herhaaldelijk voor passende functies gepasserd omdat er van uit werd gegaan dat ik, met mijn (levens)ervaring en achtergrond, te duur zou zijn. Ik ben het dan ook van harte eens met de briefschrijvers die de conclusie trekken dat de overheid meer samenwerking zou moeten zoeken met VNO/NCW die zal leiden tot een vergroot besef van de waarde van 'oudere' werknemers en een toename van het actief betrekken van deze doelgroep bij het arbeidsproces.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10