1 februari 2008 -
Mobiele telefoons worden ‘the next big thing’ in de reclamewereld. Dat zegt Maurice Lévy, voorzitter van de raad van bestuur van het reclamebureau Publicis op Express.be.
Volgens Lévy hebben gsm's vier eigenschappen die hen al snel tot het belangrijkste medium voor adverteerders zal maken: ze zijn globaal, persoonlijk, direct en er zijn er al 3 miljard wereldwijd. Alleen in China zijn er al 600 miljoen gsm-bezitters.
Combinatie
Lévy gelooft niet in het onderbreken van telefoongesprekken voor publiciatire doeleinden of het zenden van reclame-sms’en. "De toekomst ligt in het promoten van diensten en in een gebruiksvriendelijke manier om wat koper en verkoper wensen met elkaar te combineren. De budgetten verdwijnen nu nog naar andere media, maar zullen door de mobiele telefoon worden veroverd. Reclameresultaten zullen bovendien onmiddellijk en meetbaar zijn."
Meer interesse
Hoewel er een zekere weerstand tegen mobiele advertenties bestaat vanuit consumentenorganisaties, bestaat er steeds meer interesse voor deze vorm van reclame. De Britse telecomoperator Vodafone startte onlangs een mobiel videokanaal op in Italië en plant ook lanceringen in Spanje, Griekenland en Tsjechië. Omdat de dienst met reclame wordt gefinancierd, wordt hij gratis aangeboden aan abonnees.
Bron:International Herald Tribune, Express.be