zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Gsm wordt belangrijkste advertentiemedium

1 februari 2008 - Mobiele telefoons worden ‘the next big thing’ in de reclamewereld. Dat zegt Maurice Lévy, voorzitter van de raad van bestuur van het reclamebureau Publicis op Express.be.

Volgens Lévy hebben gsm's vier eigenschappen die hen al snel tot het belangrijkste medium voor adverteerders zal maken: ze zijn globaal, persoonlijk, direct en er zijn er al 3 miljard wereldwijd. Alleen in China zijn er al 600 miljoen gsm-bezitters. 



Combinatie

Lévy gelooft niet in het onderbreken van telefoongesprekken voor publiciatire doeleinden of het zenden van reclame-sms’en. "De toekomst ligt in het promoten van diensten en in een gebruiksvriendelijke manier om wat koper en verkoper wensen met elkaar te combineren. De budgetten verdwijnen nu nog naar andere media, maar zullen door de mobiele telefoon worden veroverd. Reclameresultaten zullen bovendien onmiddellijk en meetbaar zijn." 

Meer interesse

Hoewel er een zekere weerstand tegen mobiele advertenties bestaat vanuit consumentenorganisaties, bestaat er steeds meer interesse voor deze vorm van reclame. De Britse telecomoperator Vodafone startte onlangs een mobiel videokanaal op in Italië en plant ook lanceringen in Spanje, Griekenland en Tsjechië. Omdat de dienst met reclame wordt gefinancierd, wordt hij gratis aangeboden aan abonnees.


Bron: International Herald Tribune, Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 iPhone maakt weg vrij voor mobiel adverteren
 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 Mobile advertising komt eraan
 Mobile marketing wordt langzaam mainstream
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10