zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Combinatie van push- en pullreclame werkt online het beste

29 januari 2008 - Internetgebruikers reageren het beste op een combinatie van onderbrekende pushreclame en subtielere pull reclame met merkcontent. Ook het tijdstip, de omgeving en het emotionele gehalte van de online activiteiten zijn van belang.

Dat blijkt uit onderzoek van MEC Interaction en Microsoft Digital Advertising Solutions onder internetgebruikers in zes landen wereldwijd, zo meldt MD Weekly.


De onderzoekers onderscheiden twee pieken in online activiteit:`s ochtends en `s avonds. Dan beginnen mensen aan een nieuwe dag of komen ze thuis van hun werk en willen ze relaxen. `s Ochtends vergaren ze vooral informatie, later op de dag worden entertainment-activiteiten (zoals video’s bekijken, online spelletjes spelen en het creëren van online content) populairder. De online stemming verandert naarmate de dag vordert van serieus en geconcentreerd naar ontspannen en fun-seeking. 

Vertrouwde plekken

Verder bleek dat online activiteiten zich, net als in het echte leven, vaak afspelen op een beperkt aantal, vertrouwde plekken. Zoals mensen graag om de hoek brood halen, surfen ze ook vaak naar dezelfde online bestemmingen. Het bepalen van de soort omgeving van een doelgroep is dan ook belangrijk voor het online aanbod van merken. Terwijl internetters content uploaden of op sociale netwerksites zijn, staan zij minder open voor traditionele online reclameformats. Wel populair zijn dan co-creation platforms, online gadgets en ander vermaak.


Bron: Marketing Week, MD Weekly
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf tips voor effectieve online reclame
 Banners: geen aandacht, wel effect
 Ondanks irritatie werken advertentiebanners op internet
 
 
reacties
 
Remco Vroom  |   | 
4-02-2008
 | 
21:14 uur
Niet om onaardig te doen maar: Whats new?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10