zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Merkgevoel belangrijker dan populariteit voor werkgeversimago

23 januari 2008 - Werkgevers hoeven niet in de top 25 van populaire werkgevers te staan om een sterk imago te hebben. Wat wel telt is een sterk merkgevoel bij de doelgroep. Dit stelt strategy director Ton Rodenburg van ARA M/V.

"Pas als een bedrijf intern sterk is, krijgt het uitstraling naar buiten. Zo creëer je een werkgeversmerk. Effectieve goede verhalen over een bedrijf gaan over de bedrijfscultuur, het feit dat het leuk is daar te werken, dat er ruimte is voor creativiteit. Daar moet je als werkgever dus aan werken." 



Externe communicatie

Ook de externe communicatie is natuurlijk belangrijk. Rodenburg: "Een bedrijf moet merk-waardig zijn. Het moet zich onderscheiden en opvallen, maar vooral het eigen merk waardig zijn. Kies de merkwaarde die u onderscheidt en duurzaam anders maakt." Kreten als ‘transparant’ en ‘dienstverlenend’ doen Rodenburg niks: "Creatief zijn, dat is inspirerend. Daarmee bouw eigenheid op." 

Onderscheiden

Ook als werkgever moet u zich onderscheiden. Goede opleidingsmogelijkheden en parttime kunnen werken zijn bruikbare middelen daarvoor maar makkelijk te kopieren door de concurrentie. Volgens Rodenburg moet je een ziel creëren in het bedrijf met waarden als samenwerking, verbinding en creativiteit. Die maken dat mensen ergens graag werken.


Bron: Compagnon
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kantoorinrichting heeft grote invloed op imago
 Vijf tips om imagoschade te voorkomen
 Positief bedrijfsimago essentieel in tijden van schaarste
 Maatschappelijk verantwoord imago? Behandel uw werknemers goed!
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10