Mannelijke en vrouwelijke marketeers zijn het oneens
16 januari 2008 -
Klopt het dat mannen ‘competitief en meer doelgericht’ zijn en vrouwen ‘socialer en communicatief’? Synovate Interview NSS vroeg in opdracht van Tijdschrift voor Marketing 424 marketeers naar de ‘werkelijkheid op de werkvloer’.
Mannen zijn inderdaad vaak zichtbaarder door hun competitiviteit, doelgerichtheid en opportunisme. Ongeveer de helft van de mannen vindt collega’s van hetzelfde geslacht competitief. Slechts een vijfde van de vrouwelijke marketeers vindt dat echter van haar mannelijke collega’s. Waar vier van de tien mannen vinden dat ze een toegevoegde waarde hebben voor hun organisatie, is volgens vrouwen slechts een op de tien mannen echt ‘nuttig’. Vrouwen vinden zichzelf veel beter presteren.
Organisatietalent?
Vrouwen moeten het naar eigen zeggen meer hebben van hun organisatietalent (62 procent) en multitasking (60 procent). Bovendien zijn vrouwelijke marketeers van mening dat ze goed zijn in het halen van deadlines (49 procent) en prima teamplayers (43 procent) zijn. Maar de mannen vinden slechts een op de vijf vrouwelijke collega’s echt een organisatietalent en het halen van deadlines is allesbehalve een sterk punt van de vrouwen (twaalf procent).
Leidinggevenden
De meningen over mannelijke en vrouwelijke leidinggevende lopen minder uiteen. Mannelijke leidinggevenden zijn volgens beide seksen echte leiders (33 procent) en vrouwelijke leidinggevenden zijn ‘people managers’ (45 procent).
Bron:Marketing Online