zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mannelijke en vrouwelijke marketeers zijn het oneens

16 januari 2008 - Klopt het dat mannen ‘competitief en meer doelgericht’ zijn en vrouwen ‘socialer en communicatief’? Synovate Interview NSS vroeg in opdracht van Tijdschrift voor Marketing 424 marketeers naar de ‘werkelijkheid op de werkvloer’.

Mannen zijn inderdaad vaak zichtbaarder door hun competitiviteit, doelgerichtheid en opportunisme. Ongeveer de helft van de mannen vindt collega’s van hetzelfde geslacht competitief. Slechts een vijfde van de vrouwelijke marketeers vindt dat echter van haar mannelijke collega’s. Waar vier van de tien mannen vinden dat ze een toegevoegde waarde hebben voor hun organisatie, is volgens vrouwen slechts een op de tien mannen echt ‘nuttig’. Vrouwen vinden zichzelf veel beter presteren. 



Organisatietalent?

Vrouwen moeten het naar eigen zeggen meer hebben van hun organisatietalent (62 procent) en multitasking (60 procent). Bovendien zijn vrouwelijke marketeers van mening dat ze goed zijn in het halen van deadlines (49 procent) en prima teamplayers (43 procent) zijn. Maar de mannen vinden slechts een op de vijf vrouwelijke collega’s echt een organisatietalent en het halen van deadlines is allesbehalve een sterk punt van de vrouwen (twaalf procent). 

Leidinggevenden

De meningen over mannelijke en vrouwelijke leidinggevende lopen minder uiteen. Mannelijke leidinggevenden zijn volgens beide seksen echte leiders (33 procent) en vrouwelijke leidinggevenden zijn ‘people managers’ (45 procent).


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mannelijke manager mag hard zijn, vrouwelijke niet
 Vrouw wil iets betekenen, man wil succes
 Mannelijke ict’ers hebben verkeerd beeld van vrouwelijke collega’s
 Vrouwelijke inkopers streven mannelijke collega's voorbij
 Mannelijke topaccountants ambivalent over vrouwelijke collega's
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10