10 januari 2008 -
Goede online advertenties zijn uitnodigend, eenvoudig en ze verleiden de bezoeker tot doorklikken. Hoe krijgt u dat voor elkaar? Vijf gouden regels van Zibb.
1. Hoe groter hoe beter
Grotere advertentieformaten, zoals skyscrapers (langwerpig, verticaal), Leaderboards (langwerpig en nog groter, horizontaal) en rectangles (vierkant) hebben inmiddels in verschillende onderzoeken bewezen dat ze drie tot zes keer effectiever zijn dan kleinere formaten zoals banners of buttons.
2. Hoe vaker hoe beter Online advertising werkt hetzelfde als reclame op televisie of radio. Om de brand awareness en de effectiviteit van de campagne te laten stijgen, moet de frequentie omhoog.
3. Slim afstemmen op de doelgroep
Online advertising biedt u mogelijkheden om uw juiste webadvertentie te targeten op de juiste groep gebruikers of doelgroep. Het Internet Advertising Bureau adviseert niet alleen naar de prijs te kijken ('veel voor weinig' wordt vaak 'goedkoop is duurkoop').
4. Gebruik uw logo prominent
Krachtig gebruik van het logo levert een significante verhoging op van brand awareness en message association. Continu opvallende aanwezigheid van het logo of merk verdubbelen de branding resultaten.
5. Houd het simpel Stop online advertenties niet vol met verschillende boodschappen, 'calls for action' en plaatjes. Stel eerst doelen vast. Wilt u uw merk over het voetlicht brengen (branding) of wilt u respons (call to action). Stem de inhoud en vormgeving af op uw doelstelling.
Bron:Zibb
Testen, testen en nog eens testen....
Het grote voordeel van online advertising is dat met een beperkt budget mooie (ROI) testen kunnen worden uitgevoerd. Pas na een succesvolle test voer je het budget op en pak je dus de maximale ROI!
Online adverteren kan voor iedereen een mooi en succesvol kanaal zijn, maar voor elke klant/doelgroep/product is een andere strategie nodig. Stop dus niet meteen je hele budget is 1 campagne, maar ga testen, testen en nog eens testen!