zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips voor effectieve online reclame

10 januari 2008 - Goede online advertenties zijn uitnodigend, eenvoudig en ze verleiden de bezoeker tot doorklikken. Hoe krijgt u dat voor elkaar? Vijf gouden regels van Zibb.

1. Hoe groter hoe beter


Grotere advertentieformaten, zoals skyscrapers (langwerpig, verticaal), Leaderboards (langwerpig en nog groter, horizontaal) en rectangles (vierkant) hebben inmiddels in verschillende onderzoeken bewezen dat ze drie tot zes keer effectiever zijn dan kleinere formaten zoals banners of buttons.

2. Hoe vaker hoe beter
Online advertising werkt hetzelfde als reclame op televisie of radio. Om de brand awareness en de effectiviteit van de campagne te laten stijgen, moet de frequentie omhoog.

3. Slim afstemmen op de doelgroep
Online advertising biedt u mogelijkheden om uw juiste webadvertentie te targeten op de juiste groep gebruikers of doelgroep. Het Internet Advertising Bureau adviseert niet alleen naar de prijs te kijken ('veel voor weinig' wordt vaak 'goedkoop is duurkoop').

4. Gebruik uw logo prominent
Krachtig gebruik van het logo levert een significante verhoging op van brand awareness en message association. Continu opvallende aanwezigheid van het logo of merk verdubbelen de branding resultaten. 

5. Houd het simpel
Stop online advertenties niet vol met verschillende boodschappen, 'calls for action' en plaatjes. Stel eerst doelen vast. Wilt u uw merk over het voetlicht brengen (branding) of wilt u respons (call to action). Stem de inhoud en vormgeving af op uw doelstelling.


Bron: Zibb
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Banners: geen aandacht, wel effect
 Online reclamebestedingen stijgen explosief
 Ondanks irritatie werken advertentiebanners op internet
 Nieuw merk lanceren? Gebruik internet!
 
 
reacties
 
Prospects4u  |   | 
18-03-2010
 | 
11:58 uur
Ik zou graag nog 1 punt willen toevoegen.

Testen, testen en nog eens testen....
Het grote voordeel van online advertising is dat met een beperkt budget mooie (ROI) testen kunnen worden uitgevoerd. Pas na een succesvolle test voer je het budget op en pak je dus de maximale ROI!
Online adverteren kan voor iedereen een mooi en succesvol kanaal zijn, maar voor elke klant/doelgroep/product is een andere strategie nodig. Stop dus niet meteen je hele budget is 1 campagne, maar ga testen, testen en nog eens testen!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10