zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

iPhone maakt weg vrij voor mobiel adverteren

9 januari 2008 - O2 Europe, dat de exclusieve rechten heeft op de verkoop van de iPhone in het Verenigd Koninkrijk, hoopt begin januari 200.000 iPhones aan de man te hebben gebracht. Dit meldt Express.be.

Volgens onderzoeksbureau Gartner gaat het om een voorzichtige raming en is de kans groot dat het er 400.000 zijn. Volgens O2 Europe CEO Matthew Key wordt de iPhone alom geprezen voor zijn innovatief design dat datadiensten zoals webbrowsen uiterst gebruiksvriendelijk maakt. Toch vertoont de iPhone één gebrek. Hij is ontworpen voor mobilofoonnetwerken van de tweede generatie. Vergeleken met netwerken van de derde generatie verloopt het webbrowsen via zulke toestellen traag. Apple heeft ondertussen al aangekondigd in april een iPone voor de derdegeneratienetwerken op de markt te zullen brengen. 



Hoopgevend dataverbruik

Nog volgens Matthew Key is het dataverbruik van iPhone-eigenaars hoopgevend. Ongeveer 60 procent van de iPhoneklanten zendt of ontvangt meer dan 25 megabytes aan data per maand, het equivalent van zo'n 7.500 emails zonder bijlage of 25 YouTubevideo's. Ter vergelijking: bij O2's overige mobilofoonklanten verbruikt amper 1,8 procent meer dan 25 MB per maand. Ondertussen is uit eigen onderzoek van O2 gebleken dat steeds meer klanten hun gsm gebruiken om op het internet te surfen of dat in de nabije toekomst plannen te gaan doen. Dit kan betekenen dat na jaren van mislukte pogingen en valse hoop de mobilofoonoperatoren eindelijk de weg vrij hebben om geld te gaan verdienen aan mobiel adverteren.


Bron: Express,be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobile marketing wordt langzaam mainstream
 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 Europese executive gek op gadgets
 Mobile advertising komt eraan
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10