Betere dienstverlening belangrijker dan groene ict
2 januari 2008 -
Betere dienstverlening is een van de belangrijkste prioriteiten van ict-bedrijven in 2008. De groene hype en de mogelijkheden van Web 2.0 worden minder belangrijk geacht. Dat is de uitkomst van onderzoek door Ziff Davis.
De CIO's zien het verbeteren van klanttevredenheid door betere dienstverlening als de grootste prioriteit voor het komende jaar (35 procent). Het verbeteren van bedrijfsprocessen komt op de tweede plaats (34 procent) en een bijdrage leveren aan nieuwe bedrijfsstrategieën is volgens 31 procent van de respondenten de belangrijkste uitdaging voor 2008.
Technische verbeteringen Uit de antwoorden komt naar voren dat business intelligence een belangrijk middel is om de beoogde verbetering van de dienstverlening te bereiken. Bijna dertig procent van de respondenten noemt de integratie van data en systemen als de belangrijkste technologische verbeteringen die moet bijdragen aan de bedrijfsstrategie voor 2008. ‘Disaster recovery' (data herstel) en bedrijfscontinuïteit (business continuity) staan ook hoog op de prioriteitenlijst van technologieën die een bijdrage moeten leveren aan de bedrijfsdoelen voor het komende jaar.
Energiekosten
Groene ict blijft een belangrijk onderwerp maar het wordt volgens de onderzoekers overschaduwd door de nadruk op betere dienstverlening. "Zolang energiekosten blijven toenemen en aangezien de ict-industrie een grootverbruiker van energie is, ligt daar de noodzaak om energie te besparen. Daarbij is het belangrijk dat er niet wordt ingeboet op het serviceniveau."
Bron:Computable