zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Europese marketeer maakt de balans op

20 december 2007 - Europese marketeers hebben steeds minder controle over de traditionele 4 p’s in marketing. Respectievelijk 30 en 21 procent hebben het gevoel het nog in de hand te houden. Vooral de laatste twee p’s, prijs en promotie, ontglippen de marketeers.

Dit blijkt uit onderzoek van The Marketing Compass 2007, een peiling onder 630 marketing executives in twaalf Europese landen. Verder toont het onderzoek aan dat het internet de gedrukte media vervangen hebben als belangrijkste bron van informatie voor marketeers. 92 procent van de respondenten noemt het internet als meest gebruikte bron om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in het vakgebied. Kranten en tijdschriften zijn dat nog voor 79 procent van de bevraagde marketeers. 



Klanttevredenheid niet belangrijk

Klantenretentie, klantenloyaliteit en vernieuwing van het klantenbestand zijn de belangrijkste aandachtspunten voor bedrijven. Vreemd genoeg is een groot aantal bedrijven niet geïnteresseerd in klanttevredenheid. Slechts 22 procent zegt die regelmatig te meten en maar negentien procent zegt met die feedback ook daadwerkelijk rekening te houden. 

Vaardigheden uitbreiden

Marketeers vinden het vooral belangrijk om nieuwe vaardigheden te verwerven (40 procent), gevolgd door beter informatiemanagement (34 procent) en een hogere participatiegraad in de algemene beslissingen van hun bedrijven (32 procent). 29 procent pleit voor een betere balans tussen privé-leven en werk.


Bron: 6minutes, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nieuwe kanalen maken marketingplanning tot ware uitdaging
 Drie multichannelvoornemens voor 2008
 Twaalf marketingthema’s voor 2008
 E-mail marketing streeft direct mail voorbij
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10