Zeven tips voor seniorenmarketing die jongeren niet afschrikt
18 december 2007 -
Het toepassen van seniorenmarketing is mogelijk zonder dat daarbij jongere doelgroepen verstoten of afgeschrikt worden. Daarom heeft Elsevier Retail zeven tips om seniorenmarketing op een goede manier toe te passen.
Seniorenmarketing is een groeimarkt, omdat er een doelgroep ligt van zo`n vijf miljoen 50-plussers. Om deze doelgroep te bereiken moet een andere marketingstrategie ingezet worden. Hierbij is echter wel van belang dat de jongere doelgroepen niet afgeschrikt worden. Met de volgende zeven tips zal dat niet gebeuren:
1. Geef duidelijke productinformatie. Ervaren en gemotiveerde verkopers moeten de (oudere) klant goed kunnen voorlichten.
2. Spreek niet van koopjes maar van aanbiedingen.
3. Kies voor ervaringen
4. Benader ouderen als jongeren; communiceer leeftijdloos
5. Communiceer positief
6. Heeft u een winkel: creëer rust en ruimte
7. Houd uw website praktisch en simpel.
Bron:Elsevier Retail, MD Weekly