29 november 2007 -
Outdoorreclame neemt steeds een iets groter deel van de marketingbudgetten in. Dat stelt Jacobine de Mooij, communicatiemanager bij Hillenaar Outdoor Advertising. Het aandeel van buitenreclame in de mediamix is ten opzichte van het buitenland wel een stuk kleiner. In Nederland bedraagt het aandeel ervan vier tot acht procent, terwijl dat internationaal acht tot tien procent is. Dit meld MD Weekly.
Citycells
Een van de trends in outdoorreclame is volgens De Mooij het plaatsen van innoverende producten op centrale locaties met een mooie uitstraling, bijvoorbeeld via `CityCells`. Dat is een high-tech KPN-telefooncel met twee verlichte reclamepanelen. De cellen bevinden zich op strategische plekken bij point-of-sale locaties en langs doorgaande wegen in grote steden. De toekomstige mogelijkheden van outdoorreclame liggen volgens haar op het vlak van digitalisering. Ze verwacht echter niet dat er binnen vijf jaar veel innovaties op dat gebied worden gedaan.
Actualiteit
Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux, stipt een andere trend aan, namelijk dat buitenreclame op de actualiteit inspeelt. Buitenreclame wordt aldus ingezet als actiemedium. Hij verwacht dat de bestedingen aan buitenreclame de komende jaren fors toenemen. Het aandeel van buitenreclame in de totale mediabestedingen komt volgens hem in 2010 uit op zo`n zeven procent.
Bron:Reclameweek, MD Weekly