zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Trends in outdoorreclame

29 november 2007 - Outdoorreclame neemt steeds een iets groter deel van de marketingbudgetten in. Dat stelt Jacobine de Mooij, communicatiemanager bij Hillenaar Outdoor Advertising. Het aandeel van buitenreclame in de mediamix is ten opzichte van het buitenland wel een stuk kleiner. In Nederland bedraagt het aandeel ervan vier tot acht procent, terwijl dat internationaal acht tot tien procent is. Dit meld MD Weekly.

Citycells


Een van de trends in outdoorreclame is volgens De Mooij het plaatsen van innoverende producten op centrale locaties met een mooie uitstraling, bijvoorbeeld via `CityCells`. Dat is een high-tech KPN-telefooncel met twee verlichte reclamepanelen. De cellen bevinden zich op strategische plekken bij point-of-sale locaties en langs doorgaande wegen in grote steden. De toekomstige mogelijkheden van outdoorreclame liggen volgens haar op het vlak van digitalisering. Ze verwacht echter niet dat er binnen vijf jaar veel innovaties op dat gebied worden gedaan. 

Actualiteit
Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux, stipt een andere trend aan, namelijk dat buitenreclame op de actualiteit inspeelt. Buitenreclame wordt aldus ingezet als actiemedium. Hij verwacht dat de bestedingen aan buitenreclame de komende jaren fors toenemen. Het aandeel van buitenreclame in de totale mediabestedingen komt volgens hem in 2010 uit op zo`n zeven procent.


Bron: Reclameweek, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mannen onthouden vooral blote buitenreclame beter
 Twaalf marketingthema’s voor 2008
 Negen nieuwe typen consumenten geïdentificeerd
 Nieuw bewustzijn vraagt om nieuwe communicatie
 Multichannel marketing belangrijk voor b2c ondernemingen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10