zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kantoorinrichting heeft grote invloed op imago

26 november 2007 - Het corporate image wordt beïnvloed door de inrichting van bedrijfsruimte en werkplekken. De werkomgeving waarin de bedrijfscultuur ingebed is, heeft een positief effect op zowel werknemers als klanten. Het merkimago van een bedrijf is gebaat bij voortdurende aandacht voor de in het interieur ingebouwde kleureffecten, humor of creatieve indeling die als interne communicatie fungeren. Dit meldt MD Weekly.

Afspiegeling


Bedrijven moeten tegenover werknemers en klanten uitstralen waar zij goed in zijn en werknemers moeten zich op hun gemak voelen om tot optimale prestaties te komen. Het gaat hierbij niet om de klassieke corporate branding. Logo en kleurkeuze dragen bij aan het imago, maar het gaat er vooral om dat de bedrijfsruimte een afspiegeling is van waar het bedrijf voor wil staan. Als de boodschappen die de inrichting afgeven in tegenspraak zijn met de bedrijfswaarden die een bedrijf uit wil dragen, heeft dat een negatief effect op de hele organisatie. 

Virgin
Virgin Media verwerkt veel humor en lichtvoetigheid in de bedrijfsinrichting en speelt met vormen en motieven die personeel en klanten zichzelf laten zijn binnen de onderneming. Dit imago komt overeen met het soort relaxte klantcontacten waarop Virgin zich voor laat staan. De werkplek biedt Virgin de kans een fysieke representatie voor bedrijfswaarden en corporate image te creëren.

, MD Weekly
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kantoorinrichting wordt 'Workplace Consultancy'
 Kantoorwoede floreert in saaie kantoortuinen
 Werkplek wordt steeds kleiner
 
 
reacties
 
Middelkoop Keukens  |   | 
10-10-2013
 | 
09:50 uur
Wat wij bij Middelkoop Keukens opgemerkt hebben, is dat er de laatste jaren steeds meer geld wordt uitgegeven door bedrijven aan de inrichting van een keuken binnen de organisatie. Wellicht heeft dat te maken met het imago zoals dit artikel al aankaart.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10