zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Twaalf marketingthema’s voor 2008

13 november 2007 - De markt herstelt zich, marketingbudgetten ook. Bedrijven zijn volop bezig om hun koers voor volgend jaar uit te zetten. Eerst maar eens het vertrouwen van de consument herwinnen, lijkt de tendens. Volgens Jim Stengel, Procter & Gamble’s global marketingmanager, was de behoefte van de klant aan contact en ondersteuning nog nooit zo groot als nu. Al die weblogs, online netwerken en mobiele gesprekken en sms'jes bewijzen het.

Thema's voor 2008


Hoe de marketingbranche de klus wil gaan klaren, mag blijken uit door marketeers veel genoemde thema’s voor 2008:
- innoveren is de boodschap
- nadruk op merkwaarde
- marketing op maat: per verkoopkanaal een andere aanpak
- geïntegreerde communicatie
- vergroting van het marktaandeel
- merkdifferentiatie
- nieuwe productintroducties
- tv blijft het belangrijkste medium
- meer effect met minder geld
- accent op pr
- de terugkeer van het kind (al blijven 50-plussers ook belangrijk)
- een hernieuwd vertrouwen in de eigen intuïtie (want technologie en getallen zijn ook niet alles).


Bron: Absatzwirtschaft, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 15 top-trends voor 2007
 Vijf mega marketingtrends voor 2006
 De zeven belangrijkste merktrends
 Negen nieuwe typen consumenten geïdentificeerd
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10