13 november 2007 -
De markt herstelt zich, marketingbudgetten ook. Bedrijven zijn volop bezig om hun koers voor volgend jaar uit te zetten. Eerst maar eens het vertrouwen van de consument herwinnen, lijkt de tendens. Volgens Jim Stengel, Procter & Gamble’s global marketingmanager, was de behoefte van de klant aan contact en ondersteuning nog nooit zo groot als nu. Al die weblogs, online netwerken en mobiele gesprekken en sms'jes bewijzen het.
Thema's voor 2008
Hoe de marketingbranche de klus wil gaan klaren, mag blijken uit door marketeers veel genoemde thema’s voor 2008:
- innoveren is de boodschap
- nadruk op merkwaarde
- marketing op maat: per verkoopkanaal een andere aanpak
- geïntegreerde communicatie
- vergroting van het marktaandeel
- merkdifferentiatie
- nieuwe productintroducties
- tv blijft het belangrijkste medium
- meer effect met minder geld
- accent op pr
- de terugkeer van het kind (al blijven 50-plussers ook belangrijk)
- een hernieuwd vertrouwen in de eigen intuïtie (want technologie en getallen zijn ook niet alles).
Bron:Absatzwirtschaft, Marketing Online