zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wel interesse maar geen budget voor social marketing

7 november 2007 - Social marketing wordt door veel marketeers gezien als het ei van Columbus, maar het kanaal krijgt nog weinig tijd en budget toebedeeld. Dit blijkt althans uit het onderzoek ‘Face of the new marketeer’, van Coremetrics. De onderzoekers ondervroegen 116 marketeers in het derde kwartaal van 2007.

Competatief voordeel


78 procent van de ondervraagde marketeers zien social media als een manier om competatief voordeel te behalen
Echter, 7,75 procent van de totale online marketingbudget gaat naar social marketing. Gemiddeld verdeling van het online budget: 33 procent naar online advertising, 28 procent naar online promotiedesign en implementatie. 

Toch meer actie

Ondanks de tegenvallende budgetten starten toch steeds meer marketeers met social media:
- 58 procent maakt gebruik van user generated content of recensies
- 31 procent heeft een blog
- 25 procent maakt gebruik van rss-feeds
Bron: Marketingcharts/ Marketing online


Bron: Marketingcharts, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Individualisering is alles in emailmarketing
 Virale marketing slaat de plank vaak mis
 E-mail marketing streeft direct mail voorbij
 B-to-b marketeers verhogen online budgetten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10