zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Individualisering is alles in emailmarketing

1 november 2007 - E-mail is er alweer een tijdje. Maar veel marketeers hebben dit krachtige communicatie-instrument nog steeds niet onder de knie zeggen Britse experts. Alles draait om ‘personalisering’ van de mails die je verstuurt. Al noemt Matt Simons (Acxiom Digital) het liever ‘individualisering’: "Personalisering is dat je hun naam en aanspreektitel goed hebt. Individualisering betekent dat je individuele boodschappen naar mensen stuurt."

Complex


"Personalisering is simpel, individualisering is gecompliceerd. Je moet de juiste content naar mensen sturen, wat altijd een uitdaging is. En je moet daarvoor voldoende data voor hebben, ook kwalitatieve." Spreek de geadresseerde met z’n naam aan. Minstens zo belangrijk is wat er in de onderwerpsregel staat: de meeste mensen kijken daar eerst naar, dan pas naar de afzender. Verder is relevantie essentieel. Dat wil zeggen: wanneer je met klanten communiceert en wat je ze vertelt.


Bron: Marketing Week, Marketing Online
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Emailmarketing bedreigt positie tv
 De succesfactoren van emailmarketing
 Bedrijven scoren met emailmarketing
 Potentiële klanten worden best bereikt met email
 
 
reacties
 
D.Meyer  |   | 
2-11-2007
 | 
11:50 uur
Ik ben het hier wel mee eens ja, het moet veel persoonlijker, dit hebben wij ook gemerkt, sindsdien verkopen wij adressen lijsten aan bedrijven, eerst was het alleen maar de bedrijf naam en e-mail adres, tegenwoordig hebben wij onze lijsten voor verkoop uitgebreid met
* voornaam
* achternaam
* adres postcode plaats
* telnummer
* branch
* kvk nummer
* e-mail adres.

Deze lijsten verkopen wij inmiddels al drie jaar aan andere bedrijven, het gaat hier alleen om adressen waarvan het bedrijf heeft aangegeven door andere bedrijven benadert te willen worden.

Het is wel nog even veel werk voor de klant om alles op te zetten, maar 90% van onze kopers van de lijsten halen het er goede winst uit. Alleen je moet het wel goed doen, laat het lijken of het e-mail bericht speciaal voor die klant of prospect is gemaakt! noem hun naam en bedrijfs naam het liefste zelfs adres etc.

Deze lijsten kosten normaal gesproken erg veel geld tot in de 10.000 euro soms, bij ons betalen starters en kleine bedrijven maar 250.00 voor 15000 adressen.

Dus conclusie, Maak een e-mail bericht of reclame zo persoonlijk mogelijk, kennis is echt macht.
Jacob  |   | 
30-07-2010
 | 
23:24 uur
Inderdaad is personalisering belangrijk. Maar er zijn nog wel meer zaken belangrijk.Goede copy bijvoorbeeld of een goede database. Daarnaast kun je nog een hoop andere technieken toepassen om ervoor te zorgen dat emailmarketing verkoopt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10