zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Verbeter uw emotionele intelligentie in tien stappen

5 juni 2002 - Zelfbewustzijn, inlevingsvermogen en intuïtie spelen in het leven een even grote rol als intelligentie. Wie goed overweg kan met anderen en kan voorzien hoe zij zullen reageren, blijkt het ver te schoppen in de maatschappij.

Succes is een combinatie van een hoog IQ en een hoog EQ (Emotie Quotiënt).



Tien stappen
Het EQ van iemand kan vergroot worden in tien stappen, stelt auteur Jeanne Segal, schrijfster van het Werkboek emotionele intelligentie.

1. Beschouw zorg voor uw lichaam als prioriteit.
2. Zoek gevoelens in uw lichaam, niet in uw hoofd.
3. Bouw uw emotionele spierkracht elke dag een beetje verder op door de tijd te nemen om u op emotionele ervaringen te richten.
4. Accepteer alles wat u voelt.
5. Open uw hart voor andere mensen.
6. Kom in actie - doe dingen waardoor u zich nuttig en belangrijk voelt.
7. Gebruik als u luistert uw empathisch vermogen.
8. Vertel anderen hoe u zich voelt.
9. Gebruik verandering als een gelegenheid om te groeien.
10. Verlies nooit uw gevoel voor humor.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10