zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien extraatjes om uw klanten aan u te binden

17 oktober 2007 - Klanten binden gaat verder dan het bieden van een goede prijs-kwaliteitverhouding en op tijd komen. Juist kleine extraatjes vallen extra op en in de smaak. Uw klanten zijn tevreden, komen terug en het mooiste is dat het u vrijwel geen moeite hoeft te kosten. Tien manieren om een kleine moeite te vertalen tot groot plezier voor uw klanten.

1. Geef ze wat meer tijd zonder die in rekening te brengen.


2. Verstuur een nieuwsbrief die de moeite van het lezen daadwerkelijk waard is.
3. Geef uitgebreide uitleg om het meeste uit uw product/dienst te halen.
4. Breng uw klanten in contact met anderen in uw netwerk.
5. Stuur een kerst- of verjaardagskaart.
6. Geef jaarlijks een gratis evaluatie waarin uw klant centraal staat.
7. Ontwikkel een kennisbank op een of meer terreinen die nuttig zijn voor uw klant.
8. Blijf innoveren en verbeteren en informeer uw klanten over de voordelen daarvan voor hen.
9. Herinner de klant wanneer bepaalde dingen gedaan moeten worden, denk aan contractverlengingen.
10. Zorg dat uw klanten toegang hebben tot uw systeem en ze automatisch afspraken kunnen maken, FAQs kunnen raadplegen en hun betaal- en bestelstatus in kunnen kijken.


Bron: Topten.org
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tevreden klant is niet perse trouw
 Test: Hoe staat het met uw klantgerichtheid?
 Zeven tips voor klantenbinding
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10