17 oktober 2007 -
Klanten binden gaat verder dan het bieden van een goede prijs-kwaliteitverhouding en op tijd komen. Juist kleine extraatjes vallen extra op en in de smaak. Uw klanten zijn tevreden, komen terug en het mooiste is dat het u vrijwel geen moeite hoeft te kosten. Tien manieren om een kleine moeite te vertalen tot groot plezier voor uw klanten.
1. Geef ze wat meer tijd zonder die in rekening te brengen.
2. Verstuur een nieuwsbrief die de moeite van het lezen daadwerkelijk waard is.
3. Geef uitgebreide uitleg om het meeste uit uw product/dienst te halen.
4. Breng uw klanten in contact met anderen in uw netwerk.
5. Stuur een kerst- of verjaardagskaart.
6. Geef jaarlijks een gratis evaluatie waarin uw klant centraal staat.
7. Ontwikkel een kennisbank op een of meer terreinen die nuttig zijn voor uw klant.
8. Blijf innoveren en verbeteren en informeer uw klanten over de voordelen daarvan voor hen.
9. Herinner de klant wanneer bepaalde dingen gedaan moeten worden, denk aan contractverlengingen.
10. Zorg dat uw klanten toegang hebben tot uw systeem en ze automatisch afspraken kunnen maken, FAQs kunnen raadplegen en hun betaal- en bestelstatus in kunnen kijken.
Bron:Topten.org