zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Internationale uitzending vereiste goede voorbereiding

12 oktober 2007 - De wereld lijkt misschien steeds meer op een groot dorp, maar dat wil niet zeggen dat managers de uitzending van hun mensen naar een ander land niet extreem goed voor moeten bereiden. Uitzending vereist tegenwoordig immers veel meer dan het regelen van een ticket en het verstrekken van het nummer van de ambassade. Volgens HR News, het tijdschrift van de Amerikaanse Society for Human Resource Management, vereist internationale uitzending steeds meer veiligheidsmaatregelen. Iets waar maar al te veel niet goed in slagen.

Gezondheidsperikelen


Meer dan de helft van de internationaal tewerkgestelde werknemers vindt dat hun werkgever niet goed communiceert wat ze moeten doen als hun veiligheid in gevaar is. Ook de gezondheidszorg ter plekke blijkt vaak slecht geregeld. Velen weten niet wat ze moeten doen in geval van ongeluk of ziekte. Heldere communicatie is echter essentieel om werknemers voor te bereiden op hun buitenlandse avontuur, aldus Allen Koski, directeur van CIGNA International Expatriate Benefits. Werknemers moeten voorbereid zijn op tal van scenario’s, vooral op het gebied van medische crisissen, en die vaak en grondig doorspreken. Iemand die uitgezonden wordt naar Beijing zal bijvoorbeeld graag willen weten hoe slecht de luchtkwaliteit daar is – helemaal als hij of zij een kind met astma heeft.
Verder moet iedere werknemer in het buitenland weten dat hij of zij altijd zijn doktersrecepten bij zich moet dragen en op de hoogte zijn van lokale gewoontes op het gebied van de gezondheidszorg. Bijvoorbeeld van het feit dat een second opinion niet overal vanzelfsprekend is en dat de beste gezondheidszorg vaak in grote steden te vinden is. 

Uitgebreide voorlichting
Maar er zijn meer dingen waar een werknemer op voorbereid dient te zijn. Variërend van het advies om bruine schoenen te dragen om Europeser over te komen (en dus een minder interessant doelwit van ontvoering te zijn) tot de rijgewoonten en verkeersregels in hun nieuwe werkomgeving.
Verder moet de werknemer weten of het water uit de kraan wel of niet gedronken kan worden, of ijsklontjes veilig gebruikt kunnen worden en of het veilig is tanden te poetsen met water uit de kraan.
Daarbij moet de werkgever te allen tijde weten waar de werknemer verblijft en moet de werknemer weten met wie hij contact op kan nemen in geval van nood.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Veel expats in China depressief
 Steeds meer buitenlandse uitzendingen
 Expats nemen twee keer zo vaak ontslag
 Bedrijven niet voorbereid op buitenlandse uitbreiding
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10