zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Unified Communications hoog op investeringsagenda

11 oktober 2007 - Door de snelle ingebruikneming van nieuwe technologie door IT-gebruikers zijn bedrijven bereid in Unified Communications te investeren. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Dimension Data. Unified Communications wordt als redelijk volwassen gezien en de verwachting is dan ook dat bedrijven de komende twee jaar in deze technologie gaan investeren.

IP-telefonie steeds verder verspreid


De meeste bedrijven hebben al geïnvesteerd in Unified Communications. Zo gebruikt 37 procent van de ondervraagde bedrijven IP-telefonie en heeft 36 procent een videoconferencing-infrastructuur geïmplementeerd. Alhoewel mobiele VoIP nog niet wijd verspreid is, staat het wel op beleidsagenda’s voor de komende twee jaar. IP-telefonie wordt het meest ingezet door bedrijven in de Verenigde Staten (60 procent), gevolgd door de Benelux (44 procent). Hekkensluiters zijn het Midden-Oosten en Afrika (dertien procent). 

Voordelen

De belangrijkste voordelen van Unified Communications zijn volgens het onderzoek productiviteitsstijging, een verbeterde klantenservice en kostenbesparingen op de infrastructuur. Daarnaast stimuleert de wereldwijde trend richting thuis- en flexwerken de acceptatie van Unified Communications. Het onderzoek wijst ook uit dat organisaties click-to-dial (52 procent) en presence (42 procent) binnen twee jaar in hun organisatie willen inzetten. 

Uitbesteding
Tevens blijkt dat het beheer van Unified Communications vaker wordt uitbesteed dan beheer van andere technologie. 38 procent besteedt het beheer van Unified Communications-technologie uit, in vergelijking met 34 procent voor voice/datanetwerkbeheer. Vincent Adolfs, Manager Solutions bij Dimenson Data: "Bedrijven zien de functionaliteit van Unified Communications als basis voor winstgevendheid en kosteneffectiviteit. Tegelijkertijd wordt de achterliggende technologie steeds complexer om te beheren. De inzet van Unified Communications als bedrijfstool vereist een stabiele omgeving met gestandaardiseerde systemen en goed identiteitsbeheer. Daarom kiezen sommige organisaties ervoor om het beheer van geïntegreerde communicatie uit te besteden aan een gespecialiseerde partner."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nog steeds meer zakenreizen dan goed is voor het milieu
 Telepresence vervangt zakenreis
 Ondernemingen draaien op mensen niet op technologie
 Werken in virtuele teams in opmars
 
 
reacties
 
heer F Schophuizen  |   | 
12-10-2007
 | 
07:45 uur
Unified Communication, of is het Unified Infrastructure?

Voor gebruikers maakt het niet uit welke technologie ergens achter zit; voor hem is het belangrijk dat de manier van ermee werken (en communiceren) uniform, intuitief, kortom gemakkelijk is, en aansluit bij de werkzaamheden.

In veel gevallen zie je dat bedrijven veel nadruk leggen op de inzet van applicaties en technologie, maar nauwelijks aandacht hebben voor hoe dat allemaal gebruikt wordt. Het gevolg is dat iedereen zelf moet uitvinden hoe al die nieuwigheden het beste gebruikt kan worden. Verschillende mensen doen dat op verschillende manieren, met als gevolg dat ondanks de uniforme technologie/infrastructuur er toch een inefficiente communicatie ontstaat.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10