9 oktober 2007 -
Pr-budgetten zullen de komende twaalf maanden met 60 procent stijgen. Dit komt vooral doordat bedrijven meer gaan spenderen aan campagnes op het gebied van sociale media. Het aantrekken van personeel blijft de belangrijkste bron van zorg voor pr-managers; 21 procent van de ondervraagden geeft aan moeilijk geschikte medewerkers te kunnen vinden. Dit blijkt uit internationaal onderzoek onder 150 senior managers van Lewis PR.
Belangrijke functie
95 procent van de ondervraagden zegt dat pr als een van de belangrijkste bedrijfsfuncties in hun organisatie wordt gezien, waarbij technologieën voor sociale media de budgetten en de betrokkenheid van de ceo vergroten.
Aantrekken personeel
Niet alleen het aantrekken van goede pr-mensen vormt een uitdaging, meent Lewis PR. De pr/marketing vertegenwoordigers noemen het opbouwen van hun merknaam (21 procent) en het managen van interne belanghebbenden als andere aandachtspunten. Opmerkelijk is de bezorgdheid over het tekort aan mid-level pr-personeel.
Kennis Op de vraag wat een pr-bureau een goed bureau maakt, werd kennis van de markt waarin het bedrijf zich beweegt het meest genoemd (29 procent). Het gebrek hieraan vormt de grootste frustratie (32 procent). Het onderzoek wijst ook uit dat pr-bedrijven worden geselecteerd door middel van mond-tot-mondreclame en aanbevelingen door collega's. Slechts acht procent vindt het leveren van de diensten binnen het budget een topprioriteit.
Bron:Marketing Online