zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakelijk wagenpark steeds groener

8 oktober 2007 - Het zakelijk wagenpark in Nederland vergroent langzaam maar zeker. Dit meldt Zibb. Met name de bedrijven met meer dan 250 bedrijfsauto's vinden een milieuvriendelijke uitstraling van hun vervoermiddelen belangrijk. Bedrijven met minder dan vijftig voertuigen kijken bij hun keuze voor groene auto's vooral naar de kosten.

Milieuvriendelijke keuze


Dat blijkt uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau Heliview. Het bureau ondervroeg in september 300 bedrijven van groot tot klein over de factoren die leiden tot de keuze van al dan niet milieuvriendelijke bedrijfsauto's. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van autofabrikant BMW, die 70 procent van de Nederlandse verkopen levert voor de zakelijke markt. 

Imago

"Je ziet dat vergeleken met vijf jaar geleden leasemaatschappijen, maar ook bedrijven diezelfde auto's kopen en beheren, meer letten op milieuaspecten. Grotere bedrijven kijken daarbij vooral naar hun imago," zegt onderzoeker Ton Ketelaars van Heliview.


Bron: BN/De Stem, Zibb
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Een beter milieu begint nog niet op het werk
 Auto van de zaak steeds groener
 IT-professional bezorgd om milieu-impact eigen bedrijf
 Trein van de zaak populair
 
 
reacties
 
heer Ad Beer  |   | 
8-10-2007
 | 
09:02 uur
En dan allemaal in een Toyota Pryus?
Bij zuinige auto's wordt teveel naar het verbuik gekeken en niet de vervuiling tijdens te complete life cycle in de beschouwing meegenomen. Als we dat meenemen is een Pryus nog slechter voor het milieu dan een Hummer H2. Het maken en recyclen van de acccu's is een immens zware belasting voor het milieu.
In verbruik is een Pryus duurder dan een Audi A4 2.0 TDI en aangezien die met een roetfilter is uitgerust, is deze auto qua uitstoot ook nog eens een stuk beter voor het milieu.
We laten ons ook in deze weer te veel leiden door emotie en marketing inspanningen van producenten, te weinig door gedegen onderzoek

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10